טופ אימג' עברה לרווחיות עם גידול של 39% בהכנסות השנתיות - אבל הצמיחה בשורה העליונה נעצרה

בקופת החברה שוכבים 8.6 מיליון דולר במזומן ובהשקעות נזילות ; בצד ההתחייבויות של המאזן, נרשמו הלוואות לטווח קצר מהבנקים בסך של 3.3 מיליון דולר, ואג"ח להמרה בסך של 4.6 מיליון דולר

חברת התוכנה טופ אימג' מסכמת שנה של צמיחה נאה בשורה העליונה, עם גידול של 39% בהכנסות השנתיות. בשורה התחתונה, עברה החברה לרווחיות ברבעון הרביעי באמצעות הכנסות מימון גבוהות, והצליחה למחוק את הפסדיה מהרבעונים הקודמים. מהצד השני, ברבעון הרביעי נעצרה הצמיחה בהכנסות, בהשוואה לרבעון המקביל.

"בזמן שהנסיגה הכלכלית בעולם משפיעה על כולם, אנחנו מאמינים ששוק הנישה שלנו מאופיין בהחזר מהיר וגבוה על ההשקעה, ולכן הוא יותר דפנסיבי מאשר שווקים אחרים בתחום ה-IT", כך צוטט היום בהודעת החברה ד"ר עידו שכטר, מנכ"ל החברה.

הנישה של טופ אימג' היא פיתוח של פתרונות תוכנה לניהול ותיוק אלקטרוני של מידע ומסמכים, והחברה נסחרת באופן דואלי בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 6 מיליון דולר.

מאידך, שכטר הוסיף כי החברה נערכת לקראת ארגון מחדש, במטרה להגביר את הרווחיות ולהתמודד עם קשיים עתידיים. בין הצעדים שציין שכטר נמנים "הורדה דראסטית בהוצאות הקבועות, והפחתת כוח-האדם במדינות אסיה והפסיפיק", בין היתר באמצעות סגירה מתוכננת של אחד משני משרדי החברה בסין.

בחישוב שנתי, הסתכמו הכנסותיה של טופ אימג' ב-32.2 מיליון דולר, לעומת 23.2 מיליון דולר ב-2007. ברבעון הרביעי רשמה החברה הכנסות בסך 6.5 מיליון דולר, לעומת 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה מדווחת טופ אימג' על רווח נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בהשוואה להפסד של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בדרך לשורה התחתונה החיובית של טופ אימג', רשמה החברה מחיקה חשבונאית של מוניטין בסך 1.8 מיליון דולר, הפסד תפעולי (הכולל את המחיקה) של 3 מיליון דולר, והכנסות מימון של 5.1 מיליון דולר.

בסיכום שנתי הצליחה החברה למחוק את ההפסדים מהרבעונים הקודמים, ולסגור את 2008 עם רווח נקי של 604 אלף דולר. בשנת 2007 רשמה טופ אימג' הפסד נקי של 6.3 מיליון דולר.

בקופת החברה שוכבים 8.6 מיליון דולר במזומן ובהשקעות נזילות. בצד ההתחייבויות של המאזן, נרשמו הלוואות לטווח קצר מהבנקים בסך של 3.3 מיליון דולר, ואג"ח להמרה בסך של 4.6 מיליון דולר.