מנהל רשת חנויות iStore של אפל: פוטרתי בניגוד לחוק - למרות טיפולי הפוריות של אשתי

התובע טוען כי הוא עומד בכל תנאי ההגנה שבחוק: הוא הודיע מראש למעביד על הטיפולים הציג אישור רפואי, ונעדר בפועל מהעבודה במשך יום אחד ; מבקש מבית הדין לעבודה צו מניעה זמני נגד פיטוריו

א', מנהל רשת חנויות iStore ברשת איידיגיטל סטור, יבואנית אפל , טוען כי פוטר בניגוד לחוק, בעיצומם של טיפולי פוריות שהוא עובר עם אשתו ובלי שנערך לו שימוע. באמצעות עוה"ד טומי מנור ואלעד מורג ממשרד הרמן מקוב, מבקש א' בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב צו מניעה זמני נגד פיטוריו.

א', לשעבר סמנכ"ל ב"לחם ארז", החל לעבוד ברשת איידיגיטל סטור בחודש יוני, כשאשתו בהריון מתקדם עם בנו הראשון, אחרי סדרת טיפולים מפרכת ויקרה. בספטמבר נפתחה חנות ראשונה של הרשת בקניון רמת-אביב, שעמדה ביעדי המכירות בסך מיליוני שקלים.

בדצמבר נולד הבן, וא' נקרא לשיחה אצל המנכ"ל, ערן תור, שאמר לו כי נוכח נושאים טעוני-שיפור בהתנהלותו, הוא אינו רואה אותו כמנהל הרשת בעתיד. א' קיבל את ההערות והבטיח להשתפר. נוכח גילו (39) ובשל רצונם בילד נוסף, החלו הוא ואשתו במחזור נוסף של טיפולי פוריות. בפברואר הודה תור כי חל שיפור בתפקודו של א', אך ביקש לשבצו בתפקיד אחר - וא' סיפר לו על הטיפולים.

א' הציע, לבקשת תור, תפקידים אחרים, אך כעבור שבועיים התבשר על פיטוריו. כן נשלח מייל לכל העובדים, לפיו ימונה לתפקיד אלון הלפרין, שהיה מנהל רשת חנויות FOX במרכז ובדרום.

כשאמר למנהלים כי פיטוריו אינם חוקיים בשל טיפולי הפוריות, נאמר לו כי הם יפנו לממונה על חוק עבודת נשים בתמ"ת כדי לקבל היתר. א' טוען כי הוא עומד בכל תנאי ההגנה שבחוק: הוא הודיע מראש למעביד על הטיפולים, הציג אישור רפואי ונעדר בפועל מהעבודה במשך יום אחד. (בש"א 3426/09)