שרת החינוך מתנגדת למיזוג הטלוויזיה החינוכית לתוך רשות השידור

לדברי השרה יולי תמיר, רעיון המיזוג שהועלה על-ידי משרד האוצר לא הובא לדיון בשום פורום מוסמך

עתידה של הטלוויזיה החינוכית עדיין מעורפל: שרת החינוך, יולי תמיר, הבהירה לשר האוצר, רוני בר-און, את התנגדותה למיזוג של הטלוויזיה החינוכית לתוך רשות השידור, רעיון שהועלה לפני מספר חודשים על-ידי משרד האוצר - כך נודע ל"גלובס".

במכתב ששלחה תמיר לבר-און נכתב: "לתדהמתי שינה האוצר את טעמו, ובחודש דצמבר החליט על דעת עצמו בלבד על רעיון חדש - לאחד את הטלוויזיה החינוכית לרשות השידור".

עוד כתבה תמיר, כי "מעולם לא דובר באף פורום מוסמך על הרעיון של חיבור הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור. לא במסגרת החלטת ממשלה, לא בפורום לענייני חקיקה, לא בוועדת חינוך, לא בדיונים עם יו"ר ההסתדרות ולא בפני נציגי האוצר".

תמיר הבהירה כי "אי לכך אני דורשת להישאר במתווה שסוכם עליו ולהשלימו, ולא להחליט באופן חד-צדדי ללא כל בסיס הגיוני או סמכות וללא תאום על הצדדים למשא-ומתן על דרך אחרת 'של רפורמה' שלא תואמת את עמדת הצדדים".

במכתבה מפרטת תמיר את הצעדים אותם כבר ביצעה הטלוויזיה החינוכית כחלק מהרפורמה והשינוי המבני עליו החליטה כבר ב-2003.

לדבריה, במהלך הדיונים שהחלו על-פי החלטת ועדת שרים לחקיקה באוקטובר 2008 נותרה שאלה פתוחה מצד האוצר האם להפוך את החינוכית לחברה ממשלתית או לתאגיד סטטוטורי, כאשר לדבריה העדפתם של נציגי הממונה על השכר ואף התקציבים היתה לכיוון של חברה ממשלתית, וסוכם כי סוגיה זו תזכה לחוות-דעת של משרד המשפטים.

במכתב שקדם למכתבה של תמיר כתב לה בר-און כי "לגישתי, המהלך לשילוב החינוכית עם רשות השידור אינו מהלך המהווה למעשה סגירת החינוכית אלא להיפך - מדובר במהלך שנועד לקדם רפורמה בחינוכית כדי למנוע את סגירתה".

עוד כתב בר-און, כי "אין בבחינת אפשרות שילוב פעילותה של הטלוויזיה החינוכית עם רשות השידור כדי להוות סטייה מהחלטת הממשלה או החלטת ועדת השרים בנושא, ואין כאן כל התנערות מהתחייבותי לבחון אלטרנטיבות שונות לשינוי המבני בטלוויזיה החינוכית".