בקרוב אצלנו? אפל הציגה את ה-iPhone 3.0: כ-100 אפליקציות חדשות ותמיכה בעברית

iDigital, נציגת אפל בישראל, עדיין שומרת על עמימות לגבי אפשרות הגעתו של המכשיר לארץ: "כפי שאמרנו בעבר, אנו מפעילים את מירב המאמצים ופועלים לכך שיכלול תמיכה מלאה בעברית. מעבר לכך לא נוכל להתייחס"

אפל חשפה אתמול (ג') את הגרסה החדשה של תוכנת ההפעלה של ה-iPhone שלה - iPhone 3.0 שמה. השדרוגים של הגרסה החדשה עתידים להיות פתוחים להורדה חינמית עבור לקוחות אפל, אולם החברה לא נקבה בתאריך ספציפי בו הם יועלו לרשת. עם זאת, הוציאה אפל בגרסת בטא את ערכת הפיתוח לתוכנה המיועדת למתכנתים המעוניינים לפתח אפליקציות קוד פתוח עבור הגרסה המשודרגת של התוכנה.

גרסת ה-iPhone 3.0 היא גם בשורה לישראלים, מכיוון שהיא טומנת בתוכה לראשונה גם תמיכה בעברית שפותחה על-ידי אפל. התמיכה בעברית בגרסת המפתחים כוללת תפריטים בעברית ומקלדת בעברית, אבל היא עדיין לא כוללת יישור לימין. הוספת העברית היא ללא ספק צעד משמעותי לקראת השקת המכשיר בארץ.

"ערכת הפיתוח היא השדרוג המרכזי של הגרסה החדשה של תוכנת ה-iPhone 3.0", אמר סקוט פורסטול, סגן נשיא בכיר באפל, האחראי על פיתוח תוכנת ההפעלה של ה-iPhone. "יצרנו את ערכת הפיתוח של 3.0 iPhone כדי לעודד את מתכנתי הקוד הפתוח, וכבר עכשיו יש יותר מ-100 אפליקציות חדשות מוכנות עבור הלקוחות", הוסיף.

רבים מהשיפורים בגרסה החדשה של התוכנה ענו על הציפיות מצד קהילת האנליסטים, שהיו סקרנים לראות כיצד תתמודד אפל עם התחרות הגוברת מצד חברות דוגמת RIM יצרנית הבלקברי, ו-T-Mobile יצרנית G1, מכשיר המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מתוצרת גוגל. למירוץ אמור להצטרף הקיץ מתחרה חדש, ה-Pre של פאלם, שהבאזז סביב יציאתו גורם לתכונה רבה בתעשיית הטכנולוגיה.

בגרסה החדשה של ה-iPhone 3.0 יוכלו משתמשי המכשיר לבצע גזירה, העתקה והדבקה של טקסטים מיישום אחד למשנהו במכשיר, כמו-כן תתאפשר כתיבת ושליחת דוא"ל גם כאשר תצוגת המכשיר היא אופקית (Landscape Mode). התוכנה גם תאפשר הקלטת תזכורות קוליות, שימוש מהיר יותר בתוכנות מסרים מידיים ושליחה יעילה יותר של קובצי מוזיקה ווידיאו.

בגרסה החדשה תתאפשר גם אופציה לביצוע חיפוש רוחבי בכל היישומים של המכשיר כולל תיבת הדוא"ל בשם Spotlight. עד עתה לא ניתן היה לבצע חיפוש בתיבת הדוא"ל של ה-iPhone והדבר היווה נקודת תורפה שלו בתחרות מול הבלקברי.

באפל מסרו כי הגרסה המשודרגת של ה-iPhone 3.0 תפעל ב-iPhone 3G ובגרסה המוקדמת יותר של ה-iPhone, אם כי לא כל היישומים החדשים. כמו-כן, הודיעו באפל כי גם משתמשי ה-iPod Touch יוכלו להנות מהגרסה החדשה של התוכנה והם יוכלו להורידה תמורת 9.95 דולרים עבור כל שדרוג.

מניות אפל הגיבו אתמול בחיוב להצגת הגרסה החדשה לתוכנה ורשמו עלייה של 4% עד לרמה של 99.66 דולר. עד היום מכרה אפל כ-17 מיליון מכשירי iPhone בעולם.

נציגת אפל בישראל iDigital עדיין שומרת על עמימות לגבי אפשרות הגעתו של המכשיר לארץ: "כפי שאמרנו בעבר אנו מפעילים את מירב המאמצים על מנת לקדם את הגעת ה- iPhone לישראל, וכפי שהבטחנו אנו פועלים שיכלול תמיכה מלאה בשפה העברית. מעבר לכך לא נוכל להתייחס".

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009