דירקטוריון הפניקס אישר את מינוי אייל לפידות למנכ"ל החברה; ייכנס לתפקידו בתחילת יוני

מדובר בעיכוב של חודשיים בכניסתו של לפידות לתפקיד ; יהלי שפי יוותר בתפקידו כמנכ"ל עד סוף מאי ; הפניקס מתכוננת לבצע הנפקת זכויות - פועלת לרשום הון נוסף במניות הפניקס 1

אייל לפידות יכנס לתפקיד מנכ"ל קבוצת הביטוח הפניקס ב-1 ביוני. כך הודיעה הערב (ה')הפניקס , לאחר שמינויו, במקומו של המנכ"ל היוצא יהלי שפי, אושר בדירקטוריון החברה. מדובר בעיכוב של חודשיים בכניסתו לתפקיד ביחס לכוונה המקורית של הפניקס. לפידות ישמש כמנכ"ל הפניקס אחזקות וגם כמנכ"ל הפניקס ביטוח, לאחר שקיבל, כצפוי, את אישור המפקח על הביטוח למינויו.

על רקע העיכוב בכניסתו לתפקיד יאריך שפי, שבתחילה פורסם כי יעזוב את הפניקס ב-1 באפריל, את כהונתו ויוותר כמנכ"ל הפניקס עד סוף חודש מאי. לאור כך דחית תקופת ההודעה המוקדמת לה זכאי שפי בחודשיים והיא תתמשך עד ה-16באפריל 2010.

מינויו של לפידות למנכ"ל הפניקס התעכב עד כה על רקע סוגיית האופציות שהוא מחזיק בחברת דלק ישראל , הנמנית אף היא בדומה להפניקס עם קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה. בהקשר זה נציין שלאחרונה נעשתה פנייה לרשות ני"ע בבקשה לקבל הבהרות בעניין חבילת האופציות של לפידות ובשאלה האם מינויו של לפידות דורש רק אישור דירקטוריון, או שמא גם את אישור האסיפה הכללית של דלק. חבילת האופציות האמורה של לפידות בדלק הינה ל-486,589 אופציות בדלק ישראל, כשבמקרה של מימוש מלא שלהן הן יהוו 3.9% ממניות דלק ישראל. עדיין לא ברור כיצד תיפטר סוגיית האופציות של לפידות בדלק ישראל עם מעברו להפניקס.

כך או אחרת, הגם שטרם נודעו תנאי העסקתו של לפידות בהפניקס, בהודעת הפניקס לבורסה מצוין הערב ש"אייל לפידות מתעתד לרכוש מניות החברה; לעניין זה ראה דיווח מיידי בדבר תנאי העסקתו של מר לפידות, אשר יפורסם בהמשך". נראה שאין קשר ישיר בין הכוונה של לפידות בנוגע למניות הפניקס לבין סוגיית האופציות בדלק ישראל.

לפידות כיהן כמנכ"ל דלק ישראל החל מיולי 2005, ובשנת 2007 הוא נהנה מעלות השכר הגבוהה ביותר מבין כל מנהלי החברות הציבוריות - 36.2 מיליון שקל. בינתיים כבר אושר בדירקטוריון דלק ישראל מינויו של מחליפו, דוד קמיניץ לשעבר מנכ"ל HOT. קודם להיותו מנכ"ל דלק ישראל, לפידות שימש מנכ"ל חברת הביטוח ישיר אי.די.אי (בין השנים 2001 ל-2005).

מכינה את הקרקע להקצאת זכויות

בתוך כך, הפניקס הודיעה היום על כוונתה לרשום הון נוסף במניות הפניקס 1 כדי שתוכל להנפיק הון בדרך של הקצאת זכויות. לכן, כדרך לביצוע זאת הפניקס מעוניינת לרשום מניות בהיקף של כ-86 מיליון מניות (כ-40% מהון מניות הפניקס 1) על מנת לאפשר בהמשך הנפקת זכויות כדי לחזק את מבנה ההון של הקבוצה, ככל הנראה. במניות הפניקס 5 לא יחול שינוי.

כמו כן, חברת הדירוג S&P מעלות הורידה היום את דירוג החוב לכתבי ההתחייבות הנדחים של הפניקס ביטוח מ-(AA) ל-(AA-) עם תחזית דירוג שלילית לחוב של הפניקס ביטוח ועל הורדת דירוג החוב לאג"ח של הפניקס אחזקות מ-(AA) ל-(A) בתחזית דירוג שלילית.