לקראת מחיקה מה-AIM? בייטמן הנדסה של בני שטיינמץ נופלת ב-21% בלונדון

גלובל מינרלז, בעלת השליטה בבייטמן הנדסה, הציעה לחברה לשקול את מחיקת המניה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית, ולשם כך תכנס החברה ב-16 לאפריל, אסיפה כללית מיוחדת שתדון בנושא

מניית בייטמן הנדסה , הנמנית על קבוצת משאבי הטבע של בני שטיינמץ, ומתמחה בניהול פרויקטים בתעשיית המשאבים המינרליים, יורדת בחדות בשל הערכות גוברות כי היא עשויה להימחק מהמסחר בבורסת ה-AIM של לונדון. החברה הודיעה היום על כינוס אסיפה מיוחדת (EGM) ב-16 לאפריל שתדון בנושא.

בעלת השליטה בבייטמן הנדסה, גלובל מינרלז שבשליטת שטיינמץ, המחזיקה 69.12% מהחברה, הציעה לחברה לשקול את מחיקת המניה מהמסחר בבורסת המשנה הבריטית. גלובל מינרלז הסבירה כי מחיקת המניה מה-AIM (הבורסה המשנית של לונדון. א.ה) תשרת את האינטרסים של בעלי המניות. בעלת השליטה העריכה כי החברה לא תצליח לגייס הון בשווקים הפיננסים לנוכח המשבר העולמי. גלובל מינרלז הודיעה שהנזילות של בייטמן הנדסה נמוכה ביותר ושאין סיבה להאמין כי המצב ישתנה בעתיד הנראה לעין. על כן, בעלת השליטה מאמינה כי עדיף לה למחוק את המניה מהמסחר ולהפסיק לשלם את העלויות של רישומה ב-AIM.

במחצית שהסתיימה בחודש דצמבר האחרון, בייטמן הנדסה עברה להפסד נקי של 39.7 מיליון דולר מרווח נקי של 11.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה של 2007. הכנסות בתקופה רשמו ירידה של 17.6% לסכום של 243.8 מיליון דולר. כתוצאה מההפסד הכבד, בייטמן הנדסה רשמה תזרים שלילי מפעילות שוטפת של 41.9 מיליון דולר, ובקופתה נחים כרגע מזומנים בשווי של 53.9 מיליון דולר.

לפי דו"חות החברה, יש לבייטמן הנדסה צבר הזמנות של 306 מיליון דולר - ירידה מסכום של 360 מיליון דולר נכון ליוני אשתקד - אך כזה שעדיין מספק לחברה ראות לא רעה עבור השנה הקרבה. לחברה יש כיום מזומנים בשווי של 53.9 מיליון דולר (ירידה מרמה של 132.4 מיליון דולר תוך חצי שנה), גם אחרי שביצעה בשנה האחרונה רכישות לא מעטות בשווי של עשרות מיליוני דולרים.