עוד פשרה בתחום הבקדייטינג: סמנכ"לית הכספים לשעבר של מרקורי תשלם 2.3 מיליון דולר

בפשרה עם רשות ניירות ערך של ארה"ב נקבע ששרלין אברהמס לא תוכל לכהן כחברת הנהלה או דירקטורית של חברות ציבוריות

למעלה משנתיים עברו מאז שמרקורי נמכרה ל-HP , אבל עד היום ישנם ספיחים לשערוריית האופציות בחברה. לפני מספר ימים הגיעה שרלין אברהמס, מי שהייתה סמנכ"לית הכספים בחברה, לפשרה עם ה-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, בנוגע למעורבותה בשערורייה. מבלי להודות או להכחיש, אברהמס הסכימה לשלם סכום של כ-2.3 מיליון דולר, מתוכם 1.5 מיליון מייצגים את ההטבה של האופציות "בתוך הכסף" שהוקצו לה בשיטת ה-Backdating. נזכיר, שבמרקורי נהגו לשנות בדיעבד את מועד הקצאת האופציות למחיר בו נסחרה המניה בשפל, וזאת על-מנת לגרוף רווח גדול יותר.

הפשרה שנחתמה עם אברהמס כפופה לאישור של בית המשפט בקליפורניה. במסגרת הסכם הפשרה נקבע גם כי אברהמס לא תוכל לכהן כחברת הנהלה או חברת דירקטוריון של חברות ציבוריות. אברהמס אינה היחידה ממרקורי שמגיעה לפשרה עם ה-SEC, וקדמו לה שלושה דירקטורים לשעבר, גיורא ירון, מי שהיה יו"ר החברה, יגאל כוכבי ויאיר שמיר. השלושה שילמו 100 אלף דולר כל אחד, בלי להודות או להכחיש, וסיימו את חקירות ה-backdating בעניינם בספטמבר האחרון.

החברה עצמה שילמה קנס בגובה של 28 מיליון דולר ל-SEC. ההליכים נגד המנכ"ל לשעבר, אמנון לנדן, עדיין נמשכים. ב-2007 הגישה ה-SEC תביעה נגד לנדן, אברהמס ושני בכירים נוספים, לפיה הם היו אחראים לא רק ל-Backdating אלא גם לניהול התוצאות הכספיות של החברה כך שיקלעו לתחזיות האנליסטים, עד שנת 2002.

חברת התוכנה מרקורי נרכשה ב-2006 על-ידי HP תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן. לפני השלמת הרכישה נאלצה מרקורי למחוק כ-567 מיליון דולר מרווחיה לפני מס בשנים 1992-2004 בגלל שערוריית האופציות.