העליון דחה את בקשת אלי רייפמן לעכב את החלטת אלשיך להוציא נגדו צו כינוס נכסים

כזכור, בשבוע שעבר מונה כונס נכסים למייסד אמבלייז בשל חובות בסך 35 מיליון דולר ; העליון קבע כי אין להורות על עיכוב הביצוע במעמד צד אחד בלבד, וכי על החברות רוקמור ו-CCM למסור את תגובתן בנושא בתוך שבוע

שופט בית המשפט העליון, חנן מלצר, דחה היום (א') את בקשתו של מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, לעכב את החלטת השופטת ורדה אלשיך להוציא כנגדו צו כינוס נכסים.

השופט מלצר קבע כי אין להורות על עיכוב הביצוע במעמד צד אחד בלבד, וכי על החברות רוקמור ו-CCM למסור את תגובתן בנושא לבית המשפט העליון בתוך שבוע.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל-אביב מינה בשבוע שעבר את כונס הנכסים הרשמי ככונס נכסים למייסד אמבלייז, אלי רייפמן, בשל חובות בסך 35 מיליון דולר. זאת, כצעד מקדים להכרזתו כפושט-רגל.

בהחלטתה החריפה כתבה השופטת אלשיך: "כמעט שלא ניתן להעלות על הדעת מקרה הולם יותר, בו מתעורר צורך דחוף לשים קץ למעלליו של רייפמן, להוציא כנגדו צו כינוס ולמנות בעל תפקיד שיבחן את מצבת נכסיו ואת חוקיות צעדיו".

אלשיך עיכבה את ההליכים המשפטיים נגד רייפמן, אסרה עליו לצאת מהארץ ומינתה את עו"ד איתן ארז כמנהל מיוחד לנכסיו. עוד הורתה השופטת לרייפמן לדווח בתוך שבוע לכנ"ר על מצב נכסיו, הכנסותיו, הוצאותיו וחובותיו.

בבקשה שהגיש רייפמן לבית המשפט העליון לעכב את ביצוע פסק ההדין של אלשיך טען רייפמן, כי שלל הצווים שהוצאו כנגדו מהווים מהפכה בחייו. לדבריו, לא מדובר רק בענייני ממון אלא גם בפגיעה אנושה בשמו הטוב, חוסר אפשרות לנהל את חייו בצורה סבירה, פגיעה בכבודו ובזכויות היסוד שלו.

עוד מציין רייפמן כי כל הכספים שלווה היו למען רכישת מניות החברה ולא לכל מטרה אחרת, וזאת לאור מאבקי השליטה בחברה - אשר יחד עם חברות הבנות שלה מוערכת בכ-300 מיליוני דולר, בעוד שהחברה נסחרת בסכום "מגוחך" של 50 מיליון דולר בבורסה של לונדון.

רייפמן אומר כי החליף את עורך דינו, עו"ד שלמה ארדמן, אשר ייצגו עד ל-24 במארס, וזאת לאור התנהלות הדיון ועמדת בית המשפט כלפיו. לדבריו, הוא היה מנהל את הגנתו באופן שונה לחלוטין. עתה אומר רייפמן הוא מיוצג על-ידי משרד עורכי הדין אפיק תורג'מן. את רוקמור מייצג עו"ד גד מינא.