הרכישה של קניון גבעתיים הופכת סופית את דוד עזריאלי ל"מלך הקניונים"

עם פורטפוליו של 10 קניונים, עזריאלי נמצא עם הפנים לרכישות נוספות: בהודעה שהוציאה השבוע קבוצת עזריאלי לאחר השלמת רכישת קניון גבעתיים, היא מכריזה כי טרם סיימה את מסע הרכישות שלה

אם עד השבוע נחשב דוד עזריאלי כטייקון קניונים - הרי שמהשבוע הוא יושב על כס המלוכה בתפקיד מלך הקניונים, לאחר שקיבל לידיו את השליטה בקניון גבעתיים, שהופך לקניון העשירי במספר תחת אחזקתו.

קבוצת עזריאלי השלימה את רכישת הקניון תמורת 795 מיליון שקל ביום שלישי בבוקר, לאחר שהעבירה מחצית מהכסף לידי חברת נכסים ובניין ומחציתו השנייה לכלל חברה לביטוח - שתיהן מקבוצת אידיבי שבשליטת נוחי דנקנר.

הרכישה של קניון גבעתיים, המשתרע על פני 21 אלף מ"ר, משמעותה שמעתה מחזיקה קבוצת עזריאלי ב-191 אלף מ"ר של קניונים ברחבי הארץ. 7 מהקניונים של עזריאלי יכולים להיכלל ברשימת 20 הקניונים המובילים בארץ, ולאלה מצטרף כעת קניון חזק נוסף.

לדברי תמיר בן-שחר, מנכ"ל חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן-שחר, "האחזקה בקניון גבעתיים מאדירה את עוצמתו של עזריאלי מול הקמעונאים, שעם תקופת המיתון נעשים חלשים יותר".

בן-שחר מוסיף כי בשוק הקניונים של מרחב תל-אביב-רמת גן-גבעתיים, "הנתח של עזריאלי בוודאי מפר את האיזון ונותן לו יתרון לגודל, שקרוב למונופול אזורי ברמת הקניונים. לראייה, קניון גבעתיים תופס 30%-35% מכוח הקנייה למוצרי לא-מזון שקיים במרחב הביקוש שלו".

בהודעה שהוציאה קבוצת עזריאלי לאחר השלמת העסקה השבוע, היא מכריזה כי טרם סיימה את מסע הרכישות שלה, וכי היא תמשיך לבחון עסקאות שירחיבו את עסקי הליבה שלה.

לדברי בן-שחר, "ההערכות הן שהעוצמה של עזריאלי, יכולת הניהול שלו והעובדה שיש לו מטה מסודר, יאפשרו לו לקנות מרכזים נוספים. כרגע עזריאלי הוא טייקון הקניונים, ואין לו תחרות מאיימת ממש. את קניון רמת-אביב, כבר למדנו, הוא לא ירכוש - אבל הוא יכול לקנות קניונים נוספים במעטפת של תל-אביב, לדוגמה קניון שבעת הכוכבים בהרצליה".