החוב הפיננסי של קבוצת "הארץ" עמד ב-2005 על כ-400 מיליון שקל; בנה"פ לחץ על שוקן להחזיר חובות

החוב הפיננסי הענק היה הסיבה לגיוס המשקיע הגרמני דומונט-שאוברג ; על-פי הערכות, על קבוצת "הארץ" עדיין רובץ חוב פיננסי של למעלה מ-200 מיליון שקל - רובו לבנק הפועלים ולבנק לאומי

עמוס שוקן, הבעלים והמו"ל של קבוצת "הארץ", נאלץ באחרונה להקטין את חוב הקבוצה לבנק הפועלים בכ-17 מיליון שקל בעקבות דרישת הבנק - כך נודע ל"גלובס".

הבנק דרש מהקבוצה להוריד את מצבת החובות לבנק מכ-80 מיליון שקל לכ-60 מיליון שקל בעקבות המשבר הפיננסי ושוקן נאלץ להיענות לדרישה והקטין החוב לפועלים. על-פי הערכות לקבוצת "הארץ" חוב גדול יותר לבנק לאומי , המוערך בלמעלה מ-100 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע עוד כי קבוצת "הארץ" צברה בשנת 2005 חוב פיננסי ענק של כ-400 מיליון שקל ולכן שוקן נאלץ בשנת 2006 לגייס מזומנים ממשקיע חיצוני. כזכור, שוקן הנפיק 25% ממניות "הארץ" לקבוצה הגרמנית "דומונט-שאוברג" תמורת הזרמה של כ-140 מיליון שקל, שרובם, כנראה, נועדו לכיסוי החובות במערכת הבנקאית.

בשלב זה, קשה לראות כיצד יוכל המשקיע הגרמני לקבל החזר כלשהו על השקעתו הגדולה. על-פי הערכות, על קבוצת "הארץ" עדיין רובץ חוב פיננסי די כבד של למעלה מ-200 מיליון שקל, רובו כאמור לבנק הפועלים ולבנק לאומי.

תגובת "הארץ" לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.