המסחר באירופה ננעל בירידות שערים: המדד המרכזי של מילאנו והקאק הצרפתי ירדו ב-1%; ג'נרלי ירדה ב-1.9%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] HSBC הודיע כי הצליח לגייס 17.7 מיליארד דולר בהנפקת זכויות ומנייתו עלתה ב-3.7% ; מניית RBS ירדה ב-2.6% ; יצרנית הרכב רנו סיימה את יום המסחר בעלייה של 1%

המסחר בבורסות של אירופה ננעל בירידות שערים לאחר שהמסחר בארה"ב נפתח בירידות שערים ועל רקע פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים ליצרן במדינות מרחב האירו לחודש פברואר.

בורסת מילאנו ננעלה בירידות שערים מתונות למרות רעידת האדמה החזקה שפקדה את מרכז איטליה היום לפנות בוקר. כשלפחות 90 בני אדם נהרגו וכ-100 אלף בני אדם נותרו ללא קורת גג.

רה"מ האיטלקי הכריז על מצב חירום במדינה. הרעידה במרכז איטליה, בחבל אברוצזו, אירעה סמוך לשעה 03:00 לפנות בוקר. רעידת האדמה היתה בעוצמה של 6.3 בסולם ריכטר.

אירוסטט - הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של האיחוד האירופי (EU) דיווחה על ירידה חדה מהצפוי הן במדד המחירים ליצרן והן במכירות הקמעונאיות בגוש האירו במהלך חודש פברואר. מדד המחירים ליצרן ירד בשיעור החד ביותר מאז אפריל 1999 והמכירות הקמעונאיות נחלשו זה החודש התשיעי ברציפות.

"לא מדובר במזון ואנרגיה בלבד, יש סימנים להאטה של רכיבים נוספים במדד", אמר לואיג'י ספרנזה, כלכלן ב-BNP פריבה.

"הצניחה במחירים יחד עם הצמצום בדרישה המקומית והזרה ממשיכה להזין את החששות ממיתון עמוק בגוש האירו. הבנק האירופי המרכזי אשר ממשיך לדבוק ביעד האינפלציה בן 2% עשוי להמשיך במדניותו המקלה גם בחודש הבא עם התגברות סכנת הדיפלציה", מסבירים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

ברקע, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) המליצה למדינות מזרח אירופה, שחלקן עומדות בפני סכנה לפשיטת רגל, לאמץ את האירו, גם אם הן לא מצטרפות באופן רשמי לגוש האירו.

ברמת הפירמות, מניית HSBC מרכזת עניין לאחר שהצליחה לגייס 17.7 מיליארד דולר בהנפקת זכויות. "אנחנו בטוחים בחוסנו של HSBC באקלים הכלכלי הנוכחי. החוזק שלנו פותח הזדמנויות", אמר יו"ר HSBC, סטפן גרין, כשהוא רומז כי הבנק עשוי להתעניין בקרוב ברכישות חדשות.

מדד פוטסי 100 ירד היום ב-0.9% ל-3,993.54 נקודות ; מדד דאקס 30 ירד ב-0.8% לרמה של 4,349.81 נקודות ; מדד קאק 40 ירד ב-1% ל-2,929.75 נק' ; מדד מיבטל של מילאנו ירד ב-1% ל-13,414 נק'.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.2% ל-1.3487 דולר והליש"ט מתחזקת ב-0.46% ל-1.4915 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן (PPI) במדינות גוש האירו ירד ב-0.5% בפברואר, בהשוואה לחודש ינואר וב-1.8% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. תחזית השוק היתה לנסיגה חודשית של 0.4% ולירידה שנתית של 1.6%.

המכירות הקמעונאיות במרחב האירו הצטמצמו ב-0.6% בפברואר לנסיגה שנתית של 4%. אנליסטים חזו ירידה חודשית של 0.4% ונסיגה שנתית של 2.5% בלבד.

מניות בכותרות

ג'נרלי (סימול: G.MI), חברת הביטוח האיטלקית המחזיקה בכ-69.5% ממניות חברת הביטוח הישראלית מגדל ריכזה עניין בעקבות רעידת האדמה באיטליה.

HSBC , הבנק הגדול ביותר באירופה, הצליח לגייס 17.7 מיליארד דולר לאחר שמשקיעים רכשו 97% מהנפקת זכויות למניות חדשות של הבנק. HSBC מכר לבעלי מניות קיימים, מניות במחיר של 254 פני למניה - מחיר הנמוך ב-41% ממחיר הנעילה ב-3 לאפריל. הבנק הודיע ב-2 למארס כי בכוונתו לגייס הון לאחר שעסקיו בצפון אמריקה הפסידו 15.5 מיליארד דולר, לפני מס, בשנת 2007.

ביוני 2008, רויאל בנק אוף סקוטלנד הצליח לגייס 12 מיליארד ליש"ט, לאחר שמשקיעים רכשו 95% מהמניות החדשות שהבנק הבריטי הנפיק. ביולי 2008, HBOS גייס 4 מיליארד ליש"ט, אך משקיעים רכשו רק 8.3% מהמניות שהונפקו.

דויטשה בנק הודיע כי הוא מינה את ווין יאנג ממריל לינץ' לראש חטיבת ניהול ההון של החברה בדרום מזרח אסיה.

רנו הצרפתית וניסן היפנית יספקו מכוניות חשמליות לאירלנד בתוך כשנתיים, כחלק משאיפתה של ממשלת אירלנד להפיכת 10% משוק כלי הרכב באירלנד לרכבים בעלי מנוע חשמלי. כך אמר ביום ו' שר האנרגיה של אירלנד.

ישראליות באירופה

שח"ל טלרפואה הודיעה היום כי זכתה בפרס FROST & SULLIVAN למצוינות בחדשנות מוצר לשנת 2008 בתחום הטלרפואה למחלות לב. הפרס הוענק לשחל עבור ה- CardioSen'C, מכשיר הא.ק.ג. 12 ליד סלולארי-דיגיטלי לשימוש אישי הראשון בעולם, פרי פיתוחה. המכשיר מפשט באופן משמעותי את המדידה וההעברה של נתוני א.ק.ג וקצב לב בזמן אמת הודות לתכונותיו הטכנולוגיות המתקדמות.

מניות נוספות באירופה שמרכזות עניין ללא סיבה מיוחדת: 888 , איי פויינט מדיה , אמבלייז .