ברקליס הקפיץ את מחיר היעד לקבוצת דלק פי 2.7 ל-490 שקל והעלה את המלצתו ל"משקל יתר"

המחיר החדש משקף למניית הקבוצה פרמייה של 31.7% ביחס למחיר הפתיחה הבוקר בת"א ; הגורמים המרכזיים להעלאת מחיר היעד וההמלצה הם ההפרדות מזרוע הנדל"ן ותגליות הגז הטבעי

האנליסט דיוויד קפלן ממחלקת המחקר של ברקליס קפיטל ישראל פרסם היום סקירה על קבוצת דלק ובה העלה את המלצתו לקבוצה ל"משקל יתר" לעומת המלצה קודמת שהיתה "נייטרלי", זאת כאשר המלצת ברקליס לסקטור כולו נותר "נייטרלי".

האנליסט הקפיץ את מחיר היעד פי 2.72 ל-490 שקל לעומת מחיר קודם של 180 שקל. מחיר הבסיס של מניית קבוצת עמד הבוקר על 372 שקל, כך שמחיר היעד החדש משקף למניה פרמיה של 31.7%. המניה יורדת כעת בבורסה בת"א.

האנליסט מציין כי העלאת ההמלצה ומחיר היעד באה על רקע השינויים בזרזים העיקריים המשפיעים על הקבוצה ובהם: היפרדותה מזרוע הנדל"ן, דלק נדל"ן, תגליות הגז הטבעי והמשך המומנטום החיובי מכיוון פעילותה של דלק רכב.

כגורם מרכזי את הירידה בסיכון לקבוצה, לנוכח היפרדותה של דלק נדל"ן מהקבוצה באמצע החודש. זאת לאחר שזרוע הנדל"ן היוותה את המשקולת המרכזית על מאזני החברה לאחר שדיווחה על הפסדים ניכרים וירידת שווי נכסיה בהיקף של כ-4 מיליארד שקל. מהלך זה הסיר מהפורטפוליו של הקבוצה את כל החזקות הנדל"ן, כאשר מניותיה של דלק נדל"ן חולקו כדיבידנד בעין למחזיקי המניות בחברה.

נקודה מרכזית נוספת להעלאת ההמלצה הינה עליית ערך נכסי הקבוצה מתחום האנרגיה, זאת על רקע תגליות הגז הטבעי, כאשר חלקו של תחום זה במודל חישוב השווי של ברקליס לקבוצת דלק זינק ל-34% מה-NAV לעומת נתח של 11% לפי הגילוי. האנליסט מציין כי גילויי הגז יקלו על דרכה של דלק לממן את פיתוחם של נכסים אלו ולגייס הון נוסף לצורך מימון חיפושים נוספים באיזור.

האנליסט מאמין כי דלק רכב , יבואנית הרכב המובילה בישראל מספקת גם היא מומנטום חיובי לקבוצה. לאחר חצי שנה של "סערה מוחלטת" שפגעה בתוצאות החברה, דיווחה החברה על עלייה של 154% במכירות ביחס לרבעון הרביעי של 2008, זאת כאשר שערו של השקל כנגד הין היה יציב יחסית וחל בשקל פיחות של כ-3% לעומת פיחות חד בשיעור של 27% שחל במהלך הרבעון הרביעי של 2008. בברקליס צופים כי דלק רכב צפויה לשנה מאתגרת ב-2009, אך להערכתם השוק כבר מתמחר את התרחיש הגרוע ביותר במחיר המניה.

נציין כי מתחילת השנה זינקה מניית הקבוצה ב-166% לעומת עלייה של 16% שחלה במדד המעו"ף, כאשר את התרומה המרכזית לעליות המניה הובילו תגליות הגז הטבעי.