היהלומן דוד אלישייב, גיסו של לב לבייב, חוייב לשלם לבנק הפועלים 55 מיליון שקל

זאת בעקבות התביעה שהגיש נגדו הבנק, בטענה כי הוא ערב לקיום ההתחייבויות של חברת BAYSIDE NEW ENTERPRISES הרשומה באיי הבתולה הבריטיים

היהלומן דוד אלישייב, גיסו של לב לבייב, חויב לשלם לבנק הפועלים כ-55 מיליון שקל. זאת, בעקבות התביעה שהגיש נגדו הבנק, בטענה כי הוא ערב לקיום ההתחייבויות של החברה הזרה BAYSIDE NEW ENTERPRISES.

החברה רשומה באיי הבתולה הבריטיים וניהלה חשבון בסניף לונדון של בנק הפועלים, במסגרתו ניתנו לה אשראים שונים. אלישייב טען כי מצבו הכספי קשה בשל חובות אדירים, להם הוא ערב, ולכן לא ניתן יהיה לגבות ממנו את סכום פסק הדין.

לגופו של עניין טען אלישייב כי התנאי לחיובו לשלם לבנק הוא קיומו של כתב התחייבות חתום על-ידי החברה כלפי הסניף בלונדון. לדבריו, בהיעדרו של כתב התחייבות כזה, לבנק אין זכות לתבוע אותו מכוח כתב ההתחייבות הבין-סניפית, שהמציא הסניף המרכזי של הבנק בתל-אביב לסניף בלונדון בעקבות דרישותיו של סניף זה להגדלת הבטוחות של החברה.

לשם הוצאת ההתחייבות הבין-סניפית חתם אלישייב על כתב ערבות, בה נאמר כי הוא ערב לפירעון כל הסכומים שיגיעו לסניף בלונדון בגין אשראים שהעמיד לחברה עד לסך של 14 מיליון דולר.

השופט איתן אורנשטיין קיבל את טענת הבנק, לפיה לא נדרשת המצאת התחייבות של החברה, וכי הערבות וההתחייבות הבין-סניפית היא מסמך עצמאי, המחייב את הסניף המרכזי לפרוע את ההתחייבות הבין-סניפית עם קבלת דרישה של הסניף בלונדון.

אלישייב חוייב גם בהוצאות משפט בסך של 100 אלף שקל. (ת.א. 1483/08).