ג'נרל גרות', בעלת הקניונים השנייה בגודלה בארה"ב, הגישה בקשה להגנה מפני נושיה בהליך צ'אפטר 11

החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל לאחר שכשלה בניסיונה למממן מחדש חוב בהיקף של 27 מיליארד דולר מה שנראה כפשיטת הרגל הגדולה ביותר בתחום הנדל"ן בהיסטוריה האמריקנית ; בבעלות החברה כ-200 מרכזי קניות ברחבי ארה"ב

פשיטת הרגל הגדולה ביותר בתחום הנדל"ן בהיסטוריה האמריקנית: חברת ג'נרל גרות' נכסים (סימול: GGP), בעלת הקניונים השנייה בגודלה בארה"ב, הגישה היום (ה') בקשה להגנה מפני נושיה בהליך צ'אפטר 11.

החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל בבית המשפט בניו יורק לאחר שכשלה בניסיונה למממן מחדש חוב בהיקף של 27 מיליארד דולר, אשר מרביתו נוצר כתוצאה מרכישות שביצעה החברה, זאת כאשר היקף הנכסים הכולל עליו דיווחה החברה עומד על כ-29.5 מיליארד דולר. בבעלות החברה כ-200 מרכזי קניות ברחבי ארה"ב.

"למרות שעסקנו ללא לאות במהלך החודשים האחרונים בנסיונות למצוא פתרונות למצבת החובות, ההתמוטטות בשוק האשראי האמריקני הביאה לכך שיהיה זה בלתי אפשרי מבחינתנו לבצע מימון חוזר של החוב הקיים ללא עזרה חיצונית מהליך פשיטת הרגל, צ'אפטר 11" אמר מנכ"ל החברה, אדם מטס.

החברה שבסיסה בשיקגו איבדה כ-81% משוויה במחצית השנה האחרונה, לאחר שאמרה שוב ושוב כי ייתכן כי תכריז על פשיטת רגל. המניה סגרה אמש במחיר של 1.05 דולר בבורסה בניו יורק, המשקף לה שוי של 329 מיליון דולר. בחודש מארס 2007 עוד נסחרה המניה ברמות של 67 דולר.

ב-30 במארס דיווחה החברה כי פקע הדד-ליין של מחזיקי אגרות החוב של החברה להסכים על תנאים חדשים להסדר חוב בהיקף של 2.25 מיליארד דולר, ללא שנמצא המספר המינימלי של בעלי החוב שהסכימו לתנאים אלו. בעלת החוב הגדולה ביותר של החברה היא חברת הפיננסים Eurohypo, חטיבה של קומרצבנק, אשר לה חייבת החברה 2.6 מיליארד דולר שניתנו לה כהלוואה.

כ-11.3 מיליארד דולר מחובות החברה מיוחסים לרכישה שביצעה בשנת 2004 כאשר רכשה את חברת פיתוח הנדל"ן המסחרי, Rouse.