מנכ"ל גאון טרייד: "השוק התעורר והציבור מגלה עניין גובר בהשקעות - בייחוד בוול סטריט"

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] מורן צור מנכ"ל גאון טרייד: "מחדרי המסחר עולה תמונה של ציבור משקיעים הנמצא באטרף, אנחנו רואים עלייה בפתיחת חשבונות חדשים וגם משקיעים ותיקים חוזרים חזרה למסחר"

בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 774.21 נקודות, עליה של כ-1.5% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכ-745 מיליון שקל, מחזור נמוך בהרבה לעומת המחזור הקודם אשר עמד על כ-1.2 מיליארד שקל.

במהלך השבועות האחרונים היינו עדים לשוק תנודתי יותר מזה שהורגלנו אליו בחודשיים האחרונים, דבר אשר ניכר בסטיות התקן, כאשר סטיית התקן בקצר בימים האחרונים, הייתה גבוהה יותר מסטיית התקן בארוך.

אך עם זאת ניכר כי הפקיעה היום בבוקר הייתה רגועה יחסית, ובסך הכל נראה כי פקיעת אפריל מציירת תמונה חיובית, עליה של 5% בהשוואה לפקיעת מארס.

"המרכיב העיקרי המכתיב כעת את המסחר המקומי והעולמי הוא הסנטימנט הפסיכולוגי". כך ציין היום בראיון ל"גלובס" מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד. "במצבי קיצון כמו זה בו אנו נמצאים כעת, לא מעניין באמת מה קורה בכלכלה הריאלית או מה מציגים הדוחות, הכל עומד ונופל על האווירה הפסיכולוגית השוררת בשווקים".

- האם חלה התעוררות בשוק?

"ללא ספק כן. יש עדיין כסף רב של מוסדיים שממתין בחוץ ומבקש לחזור חזרה לשוק. אבל אנחנו רואים כבר עכשיו גיוסיים של קרנות, גם בקרב אלו שאינן סולדיות, כדוגמת הקונצרניות".

"מחדרי המסחר עולה תמונה של ציבור משקיעים הנמצא באטרף, אנחנו רואים עלייה בפתיחת חשבונות חדשים וגם משקיעים ותיקים חוזרים חזרה למסחר, כאשר מוקד ההתעניינות הוא וול-סטריט".

- מה לגבי כל התחזיות אשר צופות תחתית נוספת? האם הריאלי שראינו איננו ראלי?

"במקום לחפש כל הזמן תחתיות, עדיף להתרכז בשוק ולא להתנגד לו, אם השוק עולה הייתי רוצה להיות שם. חבל להמשיך לחפש תחתית חדשה, השוק כהרגלו עוד יציג לנו ירידות, אך אין מכך בכדי להסיק כי נחזור לבקר בשפלים ובסטיות החדות אשר ראינו בעבר".

- אם כך מהי מידת השפעתם של המשך פרסום הדוחות ומבחני הלחץ של הפד'?

"אלו עשויים להיות אירועי סיכון לשווקים, תוצאות אופטמיות ללא ספק יתמכו בהמשך העליות. בכל מקרה אני סבור כי בטווח הרחוק נוכל להמשיך ולהרוויח ממניות הבנקים ואף לראות עליות בחלק מהמניות של למעלה מ-20%.".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]