לא עבר את שני

האם S&P 500 יחצה את רף 870 הנקודות הנחשב לסימן שורי בשיטת הנרות היפנית?

ביום שני פתח ה-S&P500 ב-870 וסגר ב-830. על התרשים בשיטת הנרות היפנית נוצר נר שחור גדול שמיצג פער משמעותי בין סגירה נמוכה לפתיחה גבוהה. נר זה הוא פחות או יותר המבחן שלנו לימים הקרובים ואפשר ותוצאות המסחר סביבו ינחו אותנו גם אל מעבר לטווח הקצר.

פריצה כלפי מעלה של 870, הגבול העליון של הנר, תיחשב סימן שורי. מגמת העליה לטווח הבינוני, עליה אנחנו בסך הכל מסתמכים, תימשך לכיוון 914. פריצה כלפי מטה של הנר ובייחוד של רמת ה-825, המוגדרת על ידינו כרמת תמיכה חשובה, תיתן סימן להמשך ירידה. אפשר ועוד יום אחד או אולי יומיים יסחר ה-S&P500 בתוך הנר אבל לא לנצח ולכן צפוי מהלך משמעותי בקרוב. מהלך מתחת ל-825 עשוי להיגרר לידי מהלך ירידה משמעותי שיוכל אולי להשלים תבנית של ראש וכתפיים-תחתית שתלמד על היפוך משמעותי מירידה לעליה. עוד מוקדם לדבר על כך אבל זהו תרחיש המוכן אצלנו לשימוש בעת הצורך.
השורה התחתונה: מגמת עליה כל עוד ה-S&P500 מעל 825 והגנה מתחת ל-825. מהלך מעל 870 יתמוך בעליה.

BPI (אחוז המניות השוריות)

ה-BPI של ה-S&P500 החל לתקן למטה מתחת ל-70. מכיוון שמדובר בתיקון, סביר שהוא יפתח מקום לעוד מהלך עליה, אולי לפני תיקון משמעותי יותר. ה-BPI של הנאסד"ק ממשיך לעלות והוא נמצא במצב השורי ביותר האפשרי. יש לו עוד מקום לעלות כך שהוא תומך במגמת העליה של הנאסד"ק.

VIX(מדד הפחד)

העליה של ה-VIX מיום שני סיפקה לנו הזדמנות טובה לבחון את מצב הפחד. ה-VIX נבלם מתחת להתנגדות ב-40 וקבלנו אישור לכך שההתנגדות תקפה. סביר שלא נראה את ה-VIX מעל 40 בתקופה הקרובה אבל אם כן יעלה, נדע שהסנטימנט השורי נשבר. היעד הבא לירידה הוא אזור ה-30. מהלך מתחת ל-30, אם יתקיים, ייתן אישור נוסף לחזרתה של וול סטריט למצב נורמאלי. >נאסד"ק: מבחן ב-1600

הנאסד"ק ממשיך לשמור על עוצמה יחסית, גם בעקבות מצב ה-BPI, וניכרת התחזקות של סקטור הטכנולוגיה והסמיקונדקטורס. מבחינה מדדית, השקעה בנאסד"ק עדיין עדיפה על השקעה ב-S&P500. תמיכת המבחן לנאסד"ק היא ב-1600. מהלך מתחת ל-1600 ילמד על חזרתה של מגמת הירידה. סקטורים/ענפים חזקים- מתחזקים

בהשוואה ל-S&P500, הסקטורים המתחזקים השבוע הם (מתעדכן מידי יום חמישי): טכנולוגיה, סמיקונדקטורס/ נדל"ן-Reits, בניית בתים/ תחבורה, תעופה והגנה/ תעשיה/ הימורים, קמעונאות בנקים, שוק ההון/ חומרי גלם/ אנרגיה ירוקה/ מים/ ציוד לתעשיית האנרגיה/ טכנולוגיה נקייה, שירותים סביבתיים.

>זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegalblogspot.com . >זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.