שיכון ובינוי תתקין מערכות סולאריות על גגות מעונות הסטודנטים באוניברסיטת ת"א

המערכת כולה אמורה להפיק חשמל מאנרגיית השמש בהיקף של כ-140 קילוואט ; המערכות יותקנו כבר במהלך 2009, על פי קצב התקדמות פרויקט מעונות הסטודנטים שמקימה זרוע הנדל"ן של הקבוצה, שיכון ובינוי נדל"ן

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

שיכון ובינוי סולאריה, מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, תתקין 3 מערכות סולאריות על גגות מעונות הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב. המערכות שיותקנו הן מערכות בעלות כושר ייצור של 40-50 קילוואט, כאשר בסך הכל אמורה המערכת להפיק חשמל מאנרגיית השמש בהיקף של כ-140 קילוואט.

המערכות יותקנו כבר במהלך שנת 2009, על פי קצב התקדמות פרויקט מעונות הסטודנטים שמקימה זרוע הנדל"ן של הקבוצה, שיכון ובינוי נדל"ן. האנרגיה הירוקה היא אחד ממנועי הצמיחה המתוכננים של הקבוצה בתקופה האחרונה.

היקף העסקה להתקנת המתקנים החדשים יעמוד על כ-3.5 מיליון שקל, וחלק מהחשמל שיופק במתקנים החדשים יופנה לרווחת הסטודנטים במעונות ויוזיל את עלויות החשמל שלהם.

טלי נחושתן, מנכ"ל שיכון ובינוי סולאריה, אמרה כי "פרויקט מעונות הסטודנטים בתל אביב יציב, עם השלמתו, את האוניברסיטה כאחת הירוקות בעולם". בפרויקט מעונות הסטודנטים, הודיעה החברה כי שיפוץ המבנים יתבצע בהתאם לערכי הקיימות ותוך התחשבות בסביבה ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות.

סולאריה היא חברה בת של שיכון ובינוי Environment ועוסקת בתכנון מכירה והתקנה של מערכות פוטו-וולטאיות לייצור חשמל.

ביולי 2008 חתמה אוניברסיטת תל אביב עם שיכון ובינוי נדל"ן על הסכם להקמת קרית סטודנטים - פרויקט בנייה גדול של קומפלקס מעונות בפאתי קמפוס האוניברסיטה. הפרויקט כולל את שיפוץ מתחם איינשטיין והקמת מתחם ברושים, ויכלול 2,300 מיטות. עלות הפרויקט נאמדת ב-400 מיליון שקל. הפרויקט ייבנה בשיטת BOT באמצעות שיכון ובינוי וחברת סולל בונה, גם היא מקבוצת אריסון. בניית הפרויקט צפויה להסתיים תוך 4 שנים ותקופת הזיכיון ניתנה ל-25 שנה.