הפרסומת לסלקום כבשה את מדד הפרסומות המדוברות

Twisted Fly: הדיון על הפרסומת של "סלקום משפחה" התפרס על זירות רבות ברשת ונגע בנושאים של הורות, סלולר, שירים - וגם בסוגיה של יוצאים בשאלה

גם השבוע התמקדה השיחה ברשת בפרסומת אחת מרכזית. בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת השבוע, ובפער ניכר מכולן, ניצבת הפרסומת החדשה של סלקום משפחה. הפרסומת חוללה 68% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

למקום השני הגיעה הפרסומת החדשה של פיקוד העורף, אשר חוללה 24% מהיקף השיחה ברשת. הפרסומת של פלאפון זכתה ל-5% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת, ואילו הפרסומת של רשות המים - שהיתה בראש הדירוג בשבוע שעבר - ירדה למקום הרביעי עם 2% מהיקף השיחה בלבד.

הקמפיין החדש של סלקום משפחה מתאר איחוד משפחתי בין משפחה דתייה לבין בתם החוזרת בשאלה. הסרטון עוקב אחר נערה מתבגרת, הלבושה כפנקיסטית מוחצנת, אשר חוזרת אל בית הוריה בכפר, לאחר זמן רב שלא ביקרה בו. הנערה מהססת, מתוך חשש שמשפחתה הדתייה לא תקבל אותה כפי שהיא, אולם אמה מקדימה אותה ופותחת את הדלת ומקבלת אותה בשמחה רבה. אליה מצטרפים שאר בני המשפחה ומקבלים אותה בברכה ובאהבה. "כמה את יפה" אומר לה אביה, ומצטרף בכך למילות השיר "שובי אל ביתי" של עידן רייכל, המלווה את הסרטון.

הדיון על הפרסומת של סלקום התפרס על זירות רבות ברשת - זירות של הורות, של סלולרי, של שירים - וגם של יוצאים בשאלה. במרכז השיח עמדו שני נושאים: האחד - הסיפור שמסופר בפרסומת, והשני - השיר שמלווה אותה.

48% מהיקף השיחה ברשת על הפרסומת נסב סביב הסיפור שמסופר בפרסומת - סיפור אשר פנה ללבבותיהם של רבים וסחט את בלוטות הרגש. כ-35% מתוכם הביעו סנטימנט חיובי מאוד לפרסומת וציינו כי הם מאוד התרגשו ממנה, זאת בעוצמות גבוהות מן המקובל בשיחה על פרסומות בדרך כלל (חלקם אף ציינו כי הזילו דמעות). 34% נוספים הביעו סנטימנט חיובי בעוצמה מקובלת יותר, וציינו כי המסר של הפרסומת ברור, ישראלי ואותנטי. לעומת זאת, כ-31% הביעו סנטימנט שלילי לפרסומת. הטיעונים העיקריים שעלו בקרב המקטרגים היו שהפרסומת היא שמלצית מדי, ושהמסר שניסו להעביר אינו ברור.

כ-42% נוספים מהיקף השיחה ברשת על הפרסומת של סלקום דן בשיר הנושא של הפרסומת "שובי אל ביתי" של עידן רייכל, בביצוע ענת בן-חמו. מתוכם, מעל 45% ציינו כי הם רוצים לדעת של מי השיר ומיהו המבצע של השיר, 35% החמיאו לביצוע המרגש של השיר, ובנוסף, כ-20% העלו את השיר לרשת להנאת הגולשים.

נושאים נוספים שעלו בשיחה על הפרסומת של סלקום היו: השימוש במשפחה דתית חובשת כיפה לצורך הגברת הניגודיות, זהות הבחורה הפנקיסטית והצורך של הנוער לעשות כרצונו.

גרף