אילן בן-דב רוכש 25% מקניון "מול הים" באילת לפי שווי של 960 מיליון שקל

העסקה בוצעה בהמשך להתחייבות של בן-דב כי אם לא יימצא רוכש מתאים למספר נכסי נדל"ן, הוא ירכוש אותם בעצמו ; התשואה המשתקפת לקניון בעסקה - 7.75%

אילן בן-דב, בעל השליטה בטאו תשואות , רוכש את החברה הבת טאו נדל"ן, המחזיקה ב-25% מקניון "מול הים" באילת ובבניין לשימור ברחוב יהודה הלוי 16 בתל-אביב. בן-דב ישלם 55 מיליון שקל עבור האחזקות בקניון (וכן ייטול את החובות כנגד הקניון) ו-15 מיליון שקל עבור הבניין בתל-אביב, ובנוסף ירכוש 20 מיליון שקל ערך נקוב מאג"ח ג' ו-10 מיליון שקל ערך נקוב מסדרה ב'.

קניון "מול הים" באילת נחשב לאחד ממרכזי הקניות המצליחים בישראל עם רמה גבוהה של מכירות למ"ר. הקניון משתרע על פני כ-20 אלף מ"ר, שבהם פועלים כ-125 בתי עסק. השותפים האחרים: 25% בידי הפניקס שבשליטת יצחק תשובה ו-50% בידי איש העסקים אלי ישראלי. העסקה משקפת לקניון שווי שוק של 960 מיליון שקל ותשואה של 7.75%, בהתאם להערכת שווי חיצונית שבוצעה לנכס.

אגרות החוב נרכשו בשוק במחיר נמוך באופן משמעעותי מהערך הנקוב שלפיו הונפקו, ומבחינת בן-דב מדובר בהזרמת הון נוספת לחברת האחזקות שבשליטתו. בנוסף, ניתנה לו אופציה לרכישת 1,600 דונם ברומניה תמורת 28 מיליון שקל עד לסוף חודש יוני. העסקאות בוצעו בהתאם להודעות החברה בחודשים האחרונים, לפיהן בן-דב ירכוש את הנכסים אם לא ימצא רוכש מתאים.

שורת המימושים של טאו בחודשים האחרונים צפויה להפחית באופן משמעותי את החובות לבנקים ואת המינוף הגדול שפעלה, כך לפי הדו"חות לסיכום 2008. גם העלייה במחירי המניות שבהן היא מחזיקה צפויה להביא לשיפור בדו"חות הרבעון הראשון של 2009.