רשות ני"ע בודקת חלוקת הדיבידנד בפרשקובסקי

למרות שהפסידה אשתקד 18 מיליון שקל, חברת הנדל"ן תחלק דיבידנד בסך 6.5 מיליון שקל ; הנהנים העיקריים: בני המשפחה המחזיקים ב-78.4% מההון

רשות ניירות ערך בודקת את חלוקת הדיבידנד בחברת פרשקובסקי , כך נודע ל"גלובס". אחרי שבאפריל אשתקד חילקה החברה דיבידנד של 11 מיליון שקל, הודיעה פרשקובסקי בתחילת החודש על חלוקת דיבידנד של 6.5 מיליון שקל שישולם ב-10 במאי, זאת למרות שסיימה את 2008 בהפסד של 18 מיליון שקל. אי לכך, יתרת רווחי החברה לאחר חלוקת הדיבידנד תעמוד על 1.58 מיליון שקל בלבד.

ארנון ועדנה פרשקובסקי ובניהם, שרון ויוסי, מחזיקים כל אחד ב-19.6% מהחברה, ובסך הכול ב-78.4% ממניותיה, כך שבסיכום חלוקת הדיבידנד הכפולה יקבלו בעלי השליטה בחברה כ-14 מיליון שקל. נציין שבדירקטוריון החברה שאישר את חלוקת הדיבידנד, יושבים, בין השאר, ארבעת בני המשפחה האמורים.

חלוקת דיבידנד בחברות ציבוריות נעשית לפי סעיף 302 לחוק החברות, הקובע שחברה רשאית לבצע חלוקה מתוך רווחיה, ובלבד שאין חשש שתפגע יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הצפויות. בפברואר 2007 החליט דירקטוריון פרשקובסקי על מדיניות חלוקת דיבידנד של 15% לפחות מהרווח השנתי.

פרשקובסקי פועלת בתחום הבנייה למגורים ב-11 פרויקטים שונים, בראשון לציון, הרצליה, רחובות, פתח תקווה ושוהם. לחברה התחייבויות שוטפות של 338 מיליון שקל והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 61 מיליון שקל. הכנסות החברה צנחו ב-2008 ב-91% ל-6 מיליון שקל בלבד. יתרת העודפים במאזן החברה נכון לסוף 2008 היא 8.1 מיליון שקל, וההפסד המצרפי לשנתיים החולפות הינו 8.2 מיליון שקל.

אין בעיה תזרימית

החברה התחייבה בעבר מול נאמן אג"ח א', שלא תחלק דיבידנד כל עוד לא סולקו התחייבויותיה למחזיקי האג"ח, ובמידה שיתעורר חשש שמא ההון העצמי של החברה יפחת מ-16 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה אמנם נשחק אשתקד ב-30%, אך עודנו גבוה מזה לו התחייבה, והוא עומד על 66.7 מיליון שקל.

פרשקובסקי היא חברה משפחתית. הבן יוסי הוא מנכ"ל החברה, והאב ארנון משמש כיו"ר הדירקטוריון. השניים נהנים ממשכורת של 603 אלף שקל בשנה. גם הבן האחר, שרון, המתפקד כמנכ"ל של חברה בת, נהנה ממשכורת דומה.

מאיה קרדי, בתם של ארנון ועדנה פרשקובסקי, מעניקה לחברה שירותים משפטיים ומקבלת בתמורה 1.5% מכל עסקת מכר, וכן גובה חודש שכירות מכל שוכר שמתקשר עם החברה. בנוסף משתכרת קרדי 100 אלף שקל בשנה ללא קשר להיקף פעילותה.

בעלה של מאיה, חייים קרדי, שימש כסמנכ"ל השיווק עד לפני כשנה, ועל פי דיווחי החברה, שכרו נקבע בעל פה. בגין 2007 הוא השתכר 244 אלף שקל, וב-2008 הרוויח 164 אלף שקל, כיוון שחוזה ההעסקה שלו הסתיים במאי. בשלב זה חתמה חברת פרשקובסקי על הסכם עם חברת שיווק דירות בבעלות קרדי, תמורת 2.5% מהיקף המכירות בתוספת מע"מ, ועד תום 2008 שילמה לה פרשקובסקי סך של 6.5 מיליון שקל.

מהחברה נמסר כי "הרשות בדקה ולא מצאה כל מניעה לחלק דיבידנד. מבחינה תזרימית אין לנו בעיה לחלק דיבידנד. אנו חברה קבלנית ובהתאם לכללי ה-IFRS לא יכולים להכיר בהכנסות עד להשלמת פרויקט למרות ששנת 2008 הייתה שנת שיא במכירות. ברבעון הראשון מכרנו 60 דירות". החברה נדרשה לפרסם הבהרות בנושא. *