S&P מעלות מורידה דירוג לבנקים - לאומי, פועלים ודיסקונט

הדירוג של בנק לאומי ירד לרמה של "+AA" מרמה של "AAA" עם תחזית דירוג שלילית ; הדירוג של בנק דיסקונט ירד ל-"-AA" מרמה של "AA" מרכנתיל דיסקונט נשאר של "-AA"

הדירוג של בנק לאומי ובנק הפועלים ירד ברמה אחת לרמה של "+AA" מרמה של "AAA" עם תחזית דירוג שלילית. בהודעות הדירוג שפורסמו אומרים בסוכנות הדירוג כי למיתון העולמי והמקומי תהיה השפעה שלילית על רווחיות הבנקים בישראל.

לגבי הורדת הדירוג לבנק לאומי, אמרו כלכלני סוכנות הדירוג כי תחזית הדירג תשתנה משלילית ליציבה. כשהדירוג של החברה הבת, לאומי למשכתנאות ירד ל-"+AA" מ-"AAA" כשתחזית הדירוג של לאומי למשכנתאות תשתנה לשלילית מיציבה.

במקביל, הורד הדירוג הגלובלי לזמן ארוך לבנק לאומי ולבנק הפועלים ל-"+BBB" מרמה של "2-A" כשתחזית הדירוג הגלובלית היא שלילית. בסוכנות הדירוג ציינו כי היכולת של הבנקים לעומד בתחייבויותיהם הפיננסיות היא גבוהה ביחס לחייבים ישראליים אחרים.

הדירוג של בנק דיסקונט ירד ל"-AA" מרמה של "AA" כשתחזית הדירוג השתנתה לשלילית מיציבה. במקביל, הדירוג הגלובלי לזמן ארוך של הבנק הורד ל-"-BBB" מרמה של "BBB" והדירוג לזמן קצר הורד ל"3-A" מ"2-A", תחזית הדירוג הגלובאלי היא שלילית. בסוכנות הדירוג ציינו גם בהורדת הדירוג של דיסקונט כי הוא צפוי להיפגע מהמשבר העולמי וכי בטווח הקצר והבינוני צפוי המשך לחץ על רווחי הבנק בשל המיתון העולמי.

הדירוג של בנק מרכנתיל דיסקונט נשאר של "-AA" כשסוכנות הדירוג מציינים לטובה את התמקדותו בפלח אוכלוסייה ספציפי ואת תיק ההשקעות השמרני של הבנק אשר גרם לו להיפגע יחסית פחות מההאטה בכלכלה העולמית.