שטראוס: "לא לקחנו בחשבון בתקציב שום שחיקה במכירות ב-2009"

המאפיין העיקרי של היערכות החברה לחג השבועות הוא בהחלטה להוזיל משמעותית חלק מהמוצרים ולהציע לצרכן אריזות חיסכון

קבוצת שטראוס לא לקחה בחשבון כל שחיקה במכירות הקבוצה בתחום מוצרי החלב בשנת 2009, וזאת למרות המיתון במשק. כך הבהיר היום (ג') מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס, מישל בן-וייס, בשיחה עם "גלובס".

קבוצת שטראוס הציגה היום את היערכותה לקראת חג שבועות בהשקת מגוון רחב של מוצרים ומארזים מיוחדים לחג. המאפיין העיקרי של ההיערכות הוא בהחלטה להוזיל משמעותית חלק מהמוצרים ולהציע לצרכן אריזות חיסכון.

מדובר בהמשך הקו שבו נקטה שטראוס בשנה החולפת כתוצאה מהמיתון במשק, במסגרתו היא נכנסה מחד לקטגוריות בסיסיות כמו קטגוריית הלבן - ומאידך החלה לשווק מוצרים באריזות חיסכון.

"בשלב הזה המהלך מוכיח את עצמו מסיבה אחת פשוטה: הוא רלוונטי לצרכן שמקבל את המקסימום שהוא יכול במינימום כסף. לכן אנחנו פחות משקיעים בקמפיינים תדמיתיים, וחלק גדול מהכסף הולך להצעות ערך לצרכנים בנקודות המכירה. זה בא לידי ביטוי במארזים עם תוספות חינם, באריזות מוגדלות במחיר של האריזות הרגילות, במבצעי קנה-קבל ועוד", אומר בן-וייס.

לדבריו, המהלך לא שוחק את הרווחיות או את שיעור הרווחיות בשל הסטת תקציבים מקמפיינים למימון הצעות הערך לצרכנים.

בנוסף אומר מנהל הטרייד מרקטינג בשטראוס, אלי איצקין, כי כאסטרטגיה שטראוס נותנת יותר מענה במוצרים לבנים וחומרי גלם שבהם הרווחיות יותר גדולה, בעוד שבעבר ניתן יותר מענה לאריזות המיועדות למוצרים מוגמרים כמו מיקס לעוגה.

לפי סטורנקסט, ברבעון הראשון של השנה ירד נתח השוק של שטראוס בשוק החלב ל-21.4%, לעומת נתח שוק כספי של 22.6% ברבעון המקביל ב-2008. לדברי בן-וייס, למרות השחיקה בנתח השוק - שטראוס לא רשמה ירידה במכירות בכל הקטגוריות שבהן היא פועלת, ומקור הירידה בנתח השוק הוא בצמיחה גבוהה יותר שהשוק רשם בקטגוריות שבהן החברה אינה פעילה.