בלקברי עוקף את iPhone במכירות בארה"ב

מנתונים שנאספו ע"י חברת המחקר NPD עולה כי דגם ה-Curve האחרון של מכשירי הבלקברי עקף במכירות את ה-iPhone בקטגוריה של טלפונים חכמים לצרכנים הפרטיים

דגם ה-Curve האחרון של חברת RIM המייצרת את מכשירי הבלקברי, הצליח לעקוף ברבעון הראשון של השנה את מכירות ה-iPhone בארה"ב. הנתונים שנאספו על-ידי חברת המחקר NPD, מצביעים על כך שה-Curve עקף במכירות את ה-iPhone בקטגוריה של טלפונים חכמים לצרכנים הפרטיים.

RIM שכבר מובילה את המכירות בשוק הטלפונים החכמים ללקוחות העסקיים, מחזיקה עוד שני מכשירים ברשימת חמשת הטלפונים הנמכרים ביותר ברבעון הראשון. דגם ה-Storm נמצא במקום השלישי ודגם ה-Pearl במקום הרביעי. דגם ה-G1 של HTC המגיע עם מערכת ההפעלה של גוגל - אנדרואיד נמצא במקום החמישי בדירוג.

על-פי הדיווח של "רויטרס", ה-iPhone, ניצב במקום הראשון כטלפון החכם הטוב ביותר ללקוחות הפרטיים, ברבעון השלישי והרביעי של 2008. ה-Curve היה במקום השני ודגם ה-Centro של פאלם במקום השלישי. פאלם צפויה להשיב מלחמה בעוד כחודש, כאשר תשיק את מכשיר המגע שלה ה-Pre. המכשיר החדש צפוי להיות אחד המתמודדים להוביל את השוק. הדגם צפוי גם להגיע גם לישראל בחודשי הקיץ ולהימכר ברשת פלאפון.

NPD ציינה שמבצע המכירות שערכו מפעילות הסלולר האמריקניות Verizon ו-Vodafone, עזר ל-Curve להגיע למכירות הטובות שלו. "בזכות היכולת לקנות את ה-Curve אצל 4 מפעילות גדולות בארה"ב, הטלפון של בלקברי הצליח לעקוף במכירות שלו את ה-iPhone", אומר רוס רובין, אנליסט ב-NPD. ה-iPhone, לעומת זאת, נמכר בארה"ב רק ברשת אחת - AT&T - מה שמקשה על ציבור הצרכנים לרכוש אותו.

נתח השוק של RIM בשוק הטלפונים החכמים טיפס מ-15% ברבעון שעבר, לכ-50% ברבעון הראשון של 2009. לעומת זאת, נתח השוק של פאלם ואפל ירד ב-10%. על-פי דיווח של RIM, יותר ממחצית מ-25 מיליון הלקוחות של החברה, שייכים לקטגוריה של הצרכנים הפרטיים ולא העסקיים. מדובר בנתון מרשים, מכיוון שמכשירי בלקברי נחשבים למכשירים עסקיים ויקרים, שמסובסדים על-פי-רוב על-ידי מקומות העבודה.