מחלבות גד מתרחבת: נכנסת לקטגוריית גבינות השמנת

תשקיע במהלך 2.5 מיליון שקל ; סמנכ"ל השיווק, אייל דונסקי: "בכוונת מחלבות גד לתפוס נתח של 25% מהקטגוריה בתוך 3 שנים"

מחלבות גד מתרחבת: המחלבה נכנסת לראשונה לקטגוריית גבינות שמנת ומשיקה סדרת גבינות שמנת 5% שומן, בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. הסדרה כוללת 4 טעמים: טעם טבעי, זיתים, שום שמיר וטוסקנה.

קטגוריית גבינות השמנת מגלגלת כ-84 מיליון שקל בשנה ורושמת גידול שנתי ממוצע של כ-5%. לדברי איל דונסקי, סמנכ"ל השיווק של מחלבות גד, בכוונת החברה לתפוס נתח של 25% מהקטגוריה בתוך 3 שנים.

מחלבות גד, שהוקמה בשנת 1982, נמצאת בבעלות עזרא כהן. החברה סיימה את 2008 עם גידול של 17% במכירות שהסתכמו בכ-270 מיליון שקל. "עיקר הצמיחה שלנו היתה בשוק המקצועי והמוסדי, המהווה כ-60% מכלל הכנסות החברה", אומר כהן.

החברה מייצאת היום לארה"ב, צרפת, אנגליה ובלגיה בהיקף של כ-16 מיליון שקל בשנה. "אנחנו לא חזקים בייצוא. נכנסנו לארה"ב, אבל היום השוק שם בירידה. אנחנו נמצאים בסיטואציה של לעשות את המקסימום האפשרי, אבל אני לא תולה הרבה תקוות בשוק האמריקאי או בכל שוק עולמי אחר. מעבר לכך, ההתמקדות שלנו היתה מאז ומתמיד בשוק הישראלי", אומר כהן.

לדבריו, בשוק הישראלי התחרות קשה במוצרים ספציפיים כמו לבנה וגבינות מלוחות.

כהן מותח ביקורת על אסטרטגיית המחלבות הגדולות. "גם אנחנו עושים מבצעים, אבל לא ממקום שמשדר מכירת חיסול - אלא ממקום של מתן יתרון לצרכן במוצרים שחשוב לנו שהוא ייחשף אליהם או שיש בהם תחרות יותר גדולה", הוא אומר.

לאחרונה חנכה החברה מרכז לוגיסטי חדש בצריפין, שהוקם בהשקעה של 15 מיליון שקל. "המרכז הלוגיסטי מאפשר לנו מהירות תגובה טובה יותר, לוגיסטיקה מדהימה ואפשרויות בלתי מוגבלות", אומר כהן. לדבריו, בכוונת החברה להתחיל לראשונה במתן שירותי אחסנה והפצה לחברות אחרות המשווקות מוצרים מצוננים.