רשות ני"ע מעכבת את הסדר החוב של עדי קייזמן

אסיפת האג"ח שתוכננה למחר תידחה לשבוע הבא כיוון שבחודש שעבר הגישה חברת הנדל"ן שבשליטתו טיוטת תשקיף

רשות ניירות ערך מעכבת את השלמת הסדר החוב שהציע עדי קייזמן למחזיקי האג"ח בחברת אסים השקעות , חברה בת (50.4%) של איי.די.או. שנמצאת בשליטתו. הסיבה לכך היא שהחברה מתכננת לגייס כסף וכשמנפיקים ני"ע חלים דינים מיוחדים לגבי חשיפת מידע שלא באמצעות התשקיף.

אסים הגישה בחודש שעבר טיוטת תשקיף על בסיס הדו"חות לשנת 2008, אך במקביל מתנהל בשבועות האחרונים מו"מ בין קייזמן לבין מחזיקי האג"ח לצורך גיבוש הסדר חוב. מחר בבוקר אמורה הייתה להתקיים פגישה בנושא.

בחודשים האחרונים הרגולטורים ושוק ההון מתמודדים עם הסדרי חוב בהיקף נרחב ובין רשות ניירות ערך לבין חברת אסים עומדות שתי נקודות טכניות בלבד שיטופלו בימים הקרובים.

הנאמן משבח

לאסים, הפעילה בתחום הנדל"ן ברומניה ובבולגריה, יש את הכסף בקופה לשלם את הריבית והקופון בשנה הקרובה, אך בכדי להימנע ממצב שבו בעתיד תקלע החברה לקשיים, הציע קייזמן ללכת לקראת המשקיעים כבר בשלב מוקדם זה, מהלך שזכה לתשבחות מצד הנאמן.

עם זאת, קבוצה של משקיעים, שמרביתם מיוצגת על ידי עורכי הדין אופיר נאור ורנן גרשט מהמשרד של יוסי שגב, מובילה קו תקיף יותר ודורשת שיפור של ההצעה להסדר חוב.

הצעתו המקורית של קייזמן כללה 10% ממניות החברה, אופציות בשיעור של 5% מהון והגבלת פעילות החברה כך שאסים תהיה זקוקה לאישורם של המוסדיים לכל עסקה של הקמת פרויקט חדש.

בנוסף, למשקיעים הובטח פיצוי בשיעור הריבית לרמה של 9% עד 10%, במקום 7.5%. בתמורה התבקשו מחזיקי האג"ח להסכים לדחיית תשלומי הקרן שהחברה אמורה לשלם במאי 2009 ובמאי 2010, לחמישה תשלומים שנתיים שווים עד מאי 2015. *