S&P מעלות הורידה הדירוג של מליסרון ל-"AA-" מ-"AA" - על רקע רכישת קניון רמת-אביב וקניון סביונים

תחזית הדירוג של האג"ח מסדרה ג', ד' של חברת הנדל"ן המניב מקבוצת האחים עופר נותרה יציבה ■ אבי לוי, מנכ"ל אחים עופר נכסים: לאחר השלמת העיסקאות יוחזר הדירוג לרמתו המקורית "AA"

חברת S&P מעלות הודיעה על הורדת הדירוג לאג"ח של חברת מליסרון , חברת הנדל"ן המניב שבשליטת משפחת עופר, ל-"AA-" מדירוג קודם של "AA". תחזית הדירוג נותרה יציבה. הורדת הדירוג היא לאג"ח מסדרה ג' , ד' , והיא תקפה גם לאגרות-חוב שיונפקו על ידי מליסרון, באמצעות הרחבת סדרה או הנפקת סדרה חדשה, בהיקף של עד 600 מיליון שקל.

חברת הדירוג מסבירה, כי הורדת הדירוג היא על רקע ביצוע שתי רכישות בהיקף גבוה מאד, בהתחשב בתיק הנכסים הקיים, והשחיקה הצפויה בעקבות עסקאות אלו במיצוב הפיננסי כתוצאה מגידול בחוב. מאידך, אומרים ב-S&P, רכישת נכסים מניבים קיימים ובעלי היסטוריית פעילות מוכחת, מגדילה את הפיזור העסקי של החברה ומשפרת את מיצובה העסקי.

בשיקולי הורדת הדירוג, החברה התבססה גם על התמשכות המשבר הכלכלי והאפשרות כי השפעתו לשלילה על מחזורי הפעילות של שוכרים, תתרחב ואף עשויה להביא לשחיקה בהכנסות ורווחיות של מליסרון.

נזכיר, כי לאחרונה ביצעה מליסרון שתי עסקאות רכישה: הראשונה כוללת רכישת 73.4% בקניון רמת אביב ורכישת 100% מקניון סביונים, והשנייה רכישת 50% מקניון חוצות המפרץ. הסגירה הסופית של עסקאות אלו מותנית עדיין בקיום תנאים מתלים, אך S&P בחנה את דירוג החברה, בהתחשב בהשפעה המלאה הצפויה של עסקאות אלו על פעילותה.

אבי לוי: לאחר השלמת העיסקאות יוחזר הדירוג לרמתו המקורית "AA"

אבי לוי, מנכ"ל אחים עופר נכסים, אמר היום בעקבות החלטת מעלות, כי "אנו מכבדים את החלטת S&P מעלות. הורדת הדירוג אינה נובעת מהרעה במצבה הפיננסי של מליסרון, אלא בשל התפתחותה העסקית של החברה, הבאה לידי ביטוי בעסקת רכישת נכסים איכותיים המשדרגים אותה ומשפרים את מיצובה העסקי. כחלק מכך, רמת המינוף של החברה תעלה ומכאן נובעת הירידה בדירוג".

לוי הוסיף, כי "מעלות קבעה בדו"ח בין היתר כי הדירוג מושפע לחיוב מאיכותם הגבוהה של נכסי החברה (כולל הנכסים החדשים), מהיות הנהלת החברה הנהלה מקצועית ובעלת יכולות מוכחות בתחום פעילותה, וכן יחסי המינוף ויחסי הכיסוי של החברה לאחר השלמת העסקאות, הינם טובים מאוד בהשוואה לרוב חברות הנדל"ן המדורגות".

"אנו מאמינים שלאחר השלמת העיסקאות ולאחר בחינה מחודשת של הכנסות ופעילות מליסרון, יוחזר הדירוג לרמתו המקורית "AA".