המסחר בבורסת מומבאי ננעל מוקדם מהרגיל לאחר שמדד סנסקס זינק ב-17.3%; טאטא מוטורס טיפסה ב-15.1%

הקואליציה השלטת של ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג, זכתה בשבת בניצחון מוחץ בבחירות ■ מדד ניקיי של טוקיו איבד 2.4% בנעילה ■ AIG מאיצה את המהלכים להנפקת AIA האסייתית

מדד סנסקס של הודו זינק ב-17.3% והמסחר הופסק בפעם השנייה היום בשל העליות החדות שנבעו מתוצאות הבחירות במדינה שהתפרסמו בסופ"ש. אנליסטים ב-JP מורגן אנד צ'ייס העריכו כי בעקבות תוצאות הבחירות, המדדים המובילים בבורסת מומבאי יזנקו הבוקר ב-7% עד 10%.

במהלך היום המסחר הופסק לשעתיים לאחר שמדד סנסקס זינק ביותר מ-10%. יום המסחר ננעל מוקדם מהרגיל בשל עליות חדות של יותר מ-17%.

הקואליציה השלטת של ראש ממשלת הודו, מנמוהאן סינג, זכתה בסוף השבוע (שבת) בניצחון מוחץ בבחירות שהתקיימו במדינה, והדבר מעודד את ההערכות שכעת תקום בהודו ממשלה יציבה, שתעזור למעצמה האסיאתית להתמודד עם ההאטה הכלכלית העולמית ועם המתיחות עם פקיסטן השכנה.

שבוע המסחר ברחבי הגלובוס נפתח בנימה שלילית, כאשר המדדים המובילים ירדו בחדות, לאחר סיום הראלי בוול סטריט ועל רקע החלטתה של ג'נרל מוטורס משבוע שעבר להפסיק את הזיכיון של 1,100 מסוכניה. המדדים של הונג קונג ושנחאי סיימו בעליות הודות להתחזקות של מניות הנדל"ן בסין.

מניית פנסוניק הובילה את הירידות בטוקיו לאחר שדיווחה ביום ו' על הפסד רבעוני בשל ירידה בביקושים והוצאות גבוהות על ארגון מחדש של החברה. טוקיו ננעלה בירידות על אף העלייה זה החודש הרביעי ברציפות במדד אמון הסקטור העסקי ביפן.

התקשורת ביפן עוסקת בחששות מפני התפשטות "שפעת החזירים" לאחר שמספר החולים במדינה הגיע ל-93. רוב הנדבקים הינם תלמידים וסטודנטים בערים המערביות אוסאקה וקובה.

ראש חטיבת הקמעונאות של בנק נומורה היפני, סטורו נישיבורי, אמר כי קרוב לוודאי שהכלכלה היפנית תגיע לתחתית במהלך השנה הנוכחית. עם זאת, נישיבורי הודיע כי כי ממשלת יפן חייבת ליישם את חבילת התמריצים במהירות רבה יותר על מנת להביא להתאשוששות המיוחלת.

מדד סנסקס 30 זינק ב-17.34% ל-12,173 נקודות בנעילה מוקדמת מהמתוכנן ■ מדד ניקיי 225 איבד 2.44% ל-9,265 נקודות בנעילה ■ מדד הנג-סנג עלה ב-1.38% ל-16,790 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב הוסיף 0.28% ל-2,776 נקודות ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.92% ל-3,773 נקודות

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.26% ל-94.72 ין והדולר האוסטרלי מאבד 0.24% ל-0.748 דולר.

בזירת המאקרו

מדד אמון הסקטור העסקי ביפן טיפס זה החודש הרביעי ברציפות ל-32.4 נקודות באפריל מ-28.9 נקודות במארס. תחזית השוק היתה לתוצאה של 32 נקודות. בחודש המקביל אשתקד, המדד הציג תוצאה של 35.2 נקודות.

מניות בכותרות

מניות רבות עולות בחדות בבורסת מומבאי לאחר תוצאות הבחירות מסוף השבוע: טאטא מוטורס , טאטא סטיל , רליאנס תשתיות , ACC .

מניית יצרנית המסכות להגנה מזיהום אוויר, Uni-Charm (סימול: 8113 בטוקיו) עלתה ב-3% לאחר שמספר החולים במדינה הגיע ל-93. רוב הנדבקים הינם תלמידים וסטודנטים בערים המערביות אוסאקה וקובה. מניית Chugai Pharmaceutical התחזקה גם כן.

מניית יצרנית מוצרי האלקטרוניקה היפנית פנסוניק איבדה גובה לאחר שדיווחה ביום ו' על הפסד ברבעון הפיסקלי הרביעי של השנה. פנסוניק דיווחה על ההפסד השנתי השני בהיסטוריה של החברה.

בנק נומורה היפני גייס 135 בנקאים חדשים בארה"ב במשך שמונת החודשים האחרונים כשבכוונתו להתחיל בסבב גיוסים נוסף בתקופה הקרובה.

ענקית הביטוח האמריקנית AIG מאיצה את הצעדים להנפקת חטיבת הביטוח האסייתית, AIA, וגייסה את קבוצת בלקסטון כיועצת לארגון מחדש של החברה.

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון , ריו טינטו , פטרוצ'יינה וסנוק ריכזו עניין לאחר שהנפט איבד למעלה מ-3% ביום ו'. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביוני עולה ב-0.5%, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק ל-56.62 דולר לחבית.