החוזים על הנפט לחודש יוני פקעו בעלייה של 1.1% ב-59.65 דולר לחבית על רקע צפי לקיטון במלאי הנפט בארה"ב

אנליסטים צופים כי דו"ח המלאים ידווח על ירידה של 1.5 מיליון חביות נפט ■החוזים לחודש יולי עקפו את מחיר ה-60 ד' לחבית ■ התוכנית לצמצום צריכת הדלק של אובמה צפויה לחסוך עד 2016 1.8 מיליארד חביות נפט

מחיר הנפט נקבע היום בעלייה של 1.1% ב-59.65 דולר לחבית, זאת, לאחר שבמהלך המסחר הגיא לשיא חצי שנתי של 60.48 דולר לחבית, על רקע העליות בשווקים הפיננסים המלוות באופטימיות באשר למצבה של הכלכלה הגלובלית והצפי לירידה של 1.5 מיליון חביות במלאי הנפט והתזקיקים בדו"ח המלאים שיפורסם מחר.

מחיר הנפט שנקבע היום הוא מחיר הפקיעה של החוזים על הנפט לחודש יוני שפקעו היום. מחיר החוזים על הנפט לפקיעה בחודש יולי עולה ב-0.53% ל-60.13 דולר לחבית.

הנפט מזנק לנוכח חששות כי אספקת הנפט מאפריקה תיפגע לאחר שמיליציות בניגריה איימו לחסום מעברי מים המשמשים להובלת מיכליות נפט.

ברקע למסחר בנפט, הודיע היום נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על תקנות חדשות שייושמו בארה"ב עד 2016, לפיהן תוגבלח צריכת הדלק של מכוניות המיוצרות בארה"ב ל-15 ק"מ לליטר. אובמה העריך כי במהלך התקופה תרד התלות של המשק האמריקני בנפט מיובא וכי המשק האמריקני צפוי לחסוך בתקופה זו כ-1.8 מיליארד חביות נפט.

ברמת הפירמות, פטרוצ'יינה , החברה הגדולה ביותר בעולם, הודיעה כי בכוונתה להשקיע ולקבל אחזקה ב-8 חברות גז סיניות תמורת 160 מיליון דולר.