לאחר שהפכו לבעלי עניין ברשת: פסגות מתחילים לסקר את מניית רמי לוי בהמלצת "קנייה"

מעניקים למניה מחיר יעד של 74 שקל - גבוה ב-42.3% משער הפתיחה ■ "הפוטנציאל רחוק מידי מיצוי" ■ מעריכים רווחיות תפעולית של 7.2% ב-2009 ■ ובינתיים: רמי לוי ומגה בול מתקוטטות על מחירי עופות במתחם נשר

בית ההשקעות פסגות מתחיל הבוקר (ג') לסקר את מניית רשת השיווק רמי לוי - שיווק השיקמה . לפני כשבועיים מכר לוי, בעל השליטה, 10% ממניות הרשת לבית ההשקעות, במטרה לסלול את דרכה של המניה למדד ת"א-100 בעדכון מדדי המסחר הקרוב ביולי. זאת, היות ושווי השוק של הרשת כבר תואם כניסה למדד אך אחזקות הציבור קטנות מהשיעור הנדרש.

בעיה זו תיפתר עם הפצת המניות שבידי פסגות למשקיעים מוסדיים בשוק ההון; כרגע בית ההשקעות מהווה בעל העניין השני בגודלו ברשת, כשקופות הגמל של פסגות מחזיקות ב-5.9% מהמניות.

"למרות המהלך האחרון של החברה, הפוטנציאל רחוק מידי מיצוי", כותבת האנליסטית טליה לויברג מפסגות, אשר נוקבת במחיר יעד של 74 שקל - הגבוה ב-42.3% משער הפתיחה של המניה במסחר הבוקר בבורסה בתל-אביב. לויברג מעניקה לרשת המלצת "קנייה" כשהיא מציינת את "האסטרטגיה השיווקית המקורית של רמי לוי" התומכת בצמיחת הרשת: "אנו מעריכים כי ניתן לשמור על המגמה בשנים הבאות", כתבה.

לויברג מציינת כי הערכתה שמרנית, חרף עלייה של 170% במחיר המניה מתחילת השנה, בהתחשב בהנחות שיעורי הרווחיות, ההיוון והצמיחה. "אסור לשכוח את האיתנות הפיננסית המצוינת ומדיניות הדיבידנד, אשר עד כה היתה בהחלט נדיבה", הוסיפה, בהעריכה כי התשואה של האחרון תעמוד השנה על 8%, לצד צמיחה של 29% ברווח הנקי ובהכנסות.

בסקירה של בית ההשקעות ההערכה היא כי השנה הנוכחית תטיב עם הרשת על אף הסביבה הכלכלית והתחרותית. באשר למלחמות המחירים - כמו זו שבגינה החלה רשת מגה בול המתחרה לחלק הבוקר עופות שלמים טריים חינם וקילוגרם עגבניות בשקל במתחם התחרות החדש בנשר - האנליסטית סבורה כי הפיצוי לכך טמון בהוצאות התפעוליות הנמוכות, שיביאו לגידול שנתי של 4.5% במכירות חנויות זהות, ורווחיות תפעולית של 7.2%.

לויברג נדרשת לשאלה האם יציאה מהמיתון הכלכלי תביא לנטישת לקוחות את פורמט המכירה של רמי לוי - הוזלה עמוקה (Hard Discount). לדעתה, ישראל אינה שונה מהעולם ביחס לנדידה של לקוחות לפורמט זה בימי מיתון כלכלי, על-פי נתוני נילסן - ולכן לא צפויה נטישה משמעותית גם ביציאה ממנו.

רמי לוירמי לוי