קבוצת בזק מציגה הכנסות ורווחי שיא: הרווח עלה ב-48% ל-608 מיליון שקל

ההכנסות גדלו ב-2% ל-3.16 מיליארד שקל ■ תזרים המזומנים גדל ב-157% לשיא של 804 מיליון שקל ■ פלאפון רשמה שיעור EBITDA של 34.9%בזק בינלאומי עברה לתזרים מזומנים חיוביyes דיווחה על מצבת של 560 אלף מנויים

קבוצת בזק , הכוללת את הפעילות הקווית בבזק עצמה, שירותי הטלפוניה הסלולרית תחת המותג פלאפון, שירותי תשתית אינטרנט, שיחות פנים-ארציות ובינלאומיות באמצעות בזק בינלאומי וטלוויזיה רב-ערוצית בלווין באמצעות בזק, פרסמה את תוצאותיה הכספיתו לרבעון הראשון.

הקבוצה, כך עולה מהדו"חות הכספיים, מציגה הכנסות ורווחי שיא. הרווח עלה ב-48% ל-608 מיליון שקל. ההכנסות גדלו ב-2% ל-3.16 מיליארד שקל. תזרים המזומנים החופשי של הקבוצה גדל ב-157% לשיא של 804 מיליון שקל. ה-EBITDA (רווח ללא הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות, א"ו) עלה ב-18% בהשוואה לרבעון הראשון והגיע אף הוא לשיא של 1.29 מיליארד שקל, המגלם שיעור של 48.9%.

במקביל, פלאפון רשמה שיעור EBITDA של 34.9%, בזק בינלאומי עברה לתזרים מזומנים חיובי (בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008) ו-yes דיווחה על מצבת של 560 אלף מנויים. הפריסה של רשת הדור הבא (NGN) ו-HSPA של פלאפון הביאו להשקעות הוניות של 471 מיליון שקל, גבוה ב-28.7% בהשוואה לרבעון הראשון של 2008. החברה מציינת כי היא מתכוונת להעביר אל רשת ה-NGN חלק נכבד ממשקי-הבית עד 2010.

בזק מדווחת על גידול של 4.2% במנויי תשתית האינטרנט המהיר שלה, ה-ADSL, וההכנסה החודשית הממוצעת למנוי שלהם (ARPU) הסתכמה ב-68 שקל, זהה לרבעון המקביל.

מיטב: התוצאות המפתיעות נבעו מהתייעלותכל החברות הבנות ובמיוחד בפלאפון

ניר זוננברג מבית ההשקעות מיטב, אמר כי "בשורה התחתונה תוצאות החברה היו מעל לתחזיות המוקדמות שלנו, כאשר ההפתעה, נבעה מהתייעלות לרוחב כל החברות הבנות ובמיוחד בפלאפון. תוצאות אילו ממחישות את הגישה שלנו לגבי בזק, כי גם תחת הנחה של שחיקה מסוימת בהכנסות, החברה יכולה לשמר את רמת הרווחים הנוכחית (של 2008)". במיטב חזרו על המלצת "קנייה" והעלו את מחיר היעד ל-8.5 שקל למניה, המהווה פרמיה של כ-19% על מחיר הפתיחה של המניה היום בבורסה בת"א.

אי.בי.אי: בזק הציגה שיפור חד כתוצאה מיצרתיות וגמישות מעוררות הערכה

אורי ליכט, מבית ההשקעות אי.בי.אי, אמר כי החברה הציגה תוצאות טובות וציין לטובה את תזרים המזומנים שעלה ל-1.2 מיליארד שקל לעומת 606 מיליון שקל ברבעון המקביל. השורה העליונה ממשיכה לאכזב כשבזק איבדה ברבעון 36 אלף מנויים קוויים.

הראל פיננסים: בזק הציגה גמישות תפעולית כשצמצמה עלויות בשיעור דו ספרתי

אמיר אדר מבית ההשקעות הראל פיננסים, אמר כי "בזק הציגה גמישות תפעולית שהובילה לצמצום עלויות בשיעור דו ספרתי. הדו"חות מצויינים ולאחר שיחת האנליסטים נעדכן את מחיר היעד". החברה הודיעה כי היא מעלה את התחזית שלה לשנת 2009 והיא צופה להשיג הכנסות, רווח ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת באותה רמה של שנת 2008", הוסיף אדר.

בזקבזק