ועדת האיתור לתפקיד עורך "מעריב" פנתה לאבי רצון בהזמנה להגיש את מועמדותו

רצון, חבר מערכת "מעריב", שימש בעבר כעורך הספורט של "הארץ" ■ כפי שפורסם ב"גלובס", ועדת האיתור בוחנת גם את מועמדותם של בן דרור ימיני, יואב צור ורמי רוטהולץ, זאת לאחר התפטרותם של רות יובל ודורון גלעזר

ועדת האיתור לבחינת מועמדים לתפקיד עורך "מעריב " פנתה לאבי רצון בהזמנה להגיש את מועמדותו לתפקיד. רצון, חבר מערכת "מעריב", שימש בעבר כעורך הספורט של "חדשות" ו"הארץ".

כזכור, לפני כשבוע פורסם ב"גלובס" כי ועדת איתור לבחינת מועמדים לתפקיד עורך "מעריב" תבחן את מועמדותם של בן דרור ימיני, כותב פובליציסט ב"מעריב"; יואב צור, עורך רשת המקומונים של "מעריב"; ורמי רוטהולץ, עורך המוסף לשבת ועורך הדעות של "מעריב".

בנוסף לכך תבחן הוועדה מועמדים חיצוניים, ובין היתר עלו שמותיהם של במבי שלג וחיים זיסוביץ. כעת, כאמור, מצטרף למרוץ על התפקיד גם אבי רצון.

ההחלטה להקים ועדת איתור לבחירת עורך לעיתון התקבלה לאחר שהניסיונות של עובדי "מעריב" להשאיר את העורכים הנוכחיים, רות יובל ודורון גלעזר, בתפקידם לא התקדמו בשלב זה.

כזכור, לאחרונה הודיעו העורכים הראשיים של "מעריב", רות יובל ודורון גלעזר, על התפטרותם מהתפקיד לאחר כשנה וחצי בלבד. השניים נימקו את החלטתם "בחילוקי דעות תקציביים עם דירקטוריון החברה, שאינם מאפשרים להם למלא את תפקידם בהתאם לתפיסות המקצועיות ולאופן שבו הם רואים את פיתוחו של העיתון".

דברים אלה נובעים מהחלטת דירקטוריון "מעריב" לקיצוץ נוסף בעובדים ובשכר, מעבר למה שתוכנן לפני כחודשיים. גל הקיצוצים הנוסף כולל ככל הנראה כוונה לסגור את המגזין היומי, כמו גם הפסקת העובדה של הפרילנסרים בעיתון לזמן בלתי מוגבל.

יצויין כי במהלך השנה האחרונה חלו לא מעט קיצוצים ב"מעריב", חלקם בהסכמת גלעזר ויובל, וחלקם לא. כך היה בסוף 2008, אז הודיע דירקטוריון "מעריב" על קיצוץ בשכר העובדים. הודעה זו יצרה חילוקי דעות קשים בין דירקטוריון העיתון לבין גלעזר ויובל, אשר הביעו מורת-רוח מהמהלך לקיצוץ רוחבי של 20% לעובדי העיתון.