מחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל שוב נשארים מאחור: החברה הגדילה את הביטחונות לבנק מזרחי טפחות ב-25 מיליון דולר

בדיוק לפני שבוע פורסם ב"גלובס" המכתב ששלחו המוסדיים להנהלת בוימלגרין, בו הם דורשים לקבל ביטחונות כפי שהוצע לבנק מזרחי ■ חובותיה של בוימלגרין קפיטל לבנק מזרחי מסתכמים ב-670 מיליון שקל

בדיוק שבוע לאחר שפורסם ב"גלובס" המכתב ששלחו בעלי האג"ח של בוימלגרין קפיטל להנהלת החברה, בדרישה לקבל ביטחונות כפי שהציע בוימלגרין לבנק מזרחי טפחות , הודיעה היום החברה כי היא תגדיל את הביטחונות לבנק מזרחי ב-25 מיליון דולר לסך של 75 מיליון דולר.

במקביל להגדלת הביטחונות, הסכים הבנק לארכה של 30 ימים לפחות, במהלכם לא יינקטו הליכים להעמדת האשראי שנתן לחברה. "ארכה זו נועדה לאפשר גיבוש הסדר בין החברה וחברות נוספות בקבוצת בוימלגרין לבין מחזיקי האג"ח שלה ולבין הבנק", נמסר בהודעת החברה. עם זאת, במקרה שבמהלך תקופת הארכה ייפתחו הליכי כינוס נכסים, פירוק, פשיטת רגל או הקפאת הליכים על ידי צד שלישי נגד בוימלגרין, מזרחי יהיה רשאי לנקוט באופן מיידי בהליכים להעמדת האשראי לפירעון מיידי או לממש את הביטחונות שבידיו.

חובותיה של בוימלגרין קפיטל לבנק מזרחי מסתכמים ב-670 מיליון שקל. החברה מחזיקה בחברת הנדל"ן אזורים וכן ב-25% ממלונות שרתון ומתחם אסותא. לחברה גירעון של 21 מיליון שקל בהון העצמי (נכון לסוף 2008) ובדוחותיה הכספיים נכללה הערת "עסק חי", אשר מעמידה בספק את המשך פעילותה.

מלבד בנק מזרחי, לבוימלגרין נושה עיקרי נוסף - מחזיקי האג"ח להם חייבת החברה 400 מיליון שקל. זה מספר חודשים שהחברה מנהלת מגעים מול נושיה במטרה להגיע להסדר חוב. בינתיים, מחזיקי האג"ח הסכימו לדחות ב-3 חודשים את תשלום הקרן והריבית על האג"ח, שמועדו חל לפני כחודש. הבנקים ומחזיקי האג"ח אינם משתפים פעולה ביניהם בנושא הסדר החוב של בוימלגרין, ובמצב שנוצר בנק מזרחי משיג התקדמות ומחזיקי האג"ח נותרים מאחור. יש לציין, כי מנקודת מבטה של בוימלגרין, בנק מזרחי הוא נושה מאיים יותר ממחזיקי האג"ח כיוון שביכולתו לעקל את הביטחונות שהפקידה בידו החברה בעוד שלמחזיקי האג"ח אין כלל ביטחונות.

[לאתר האג"ח]