המשקיעים הזרים מכרו בבורסה מניות בהיקף של 71 מיליון דולר באפריל: קנו מניות בנקים ובמקביל מכרו מניות כימיה

המשקיעים הזרים קנו באפריל אג"ח ממשלתיות ב-125 מיליון דולר, וכמו כן רכשו אג"ח קונצרניות ב-112 מיליון דולר ■ הישראלים מסתערים על חו"ל: רכשו מניות ואג"ח במאות מיליוני דולרים

המשקיעים הזרים המשיכו למכור מניות בבורסה בת"א בחודש אפריל, אם כי בהיקף מתון יותר מכפי שנרשם בחודש מארס. מנתוני בנק ישראל עולה, כי תושבי חוץ מכרו בחודש אפריל מניות בהיקף של 71 מיליון דולר. הזרים מכרו מניות כימיה בהיקף של 140 מיליון דולר, ובמקביל רכשו מניות בנקים בכ-45 מיליון דולר. במקביל, נרשמו באפריל השקעות במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל בהיקף מתון של כ-14 מיליון דולר בלבד.

תכנית רכישות האג"ח הממשלתיות של בנק ישראל, אשר רוכש מדי יום אג"ח בהיקף של 200 מיליון שקל, משכה גם את המשקיעים הזרים, אשר קנו באפריל אג"ח ממשלתיות ב-125 מיליון דולר. כמו כן, רכשו הזרים אג"ח קונצרניות ב-112 מיליון דולר.

פרט להשקעות הזרים בנכסים מופשטים, נרשמה בחודש אפריל עלייה בהשקעות הישירות של תושבי חוץ באמצעות מערכת הבנקאות. אלה הסתכמו ב-342 מיליון דולר, כאשר עיקר ההשקעות היו בענפי הטכנולוגיה העילית, התקשורת והנדל"ן.

ובעוד הזרים מוכרים מניות בבורסת ת"א, המשקיעים הישראלים דווקא מסתערים על מניות בחו"ל. בחודש אפריל רכשו משקיעים ישראלים מניות בחו"ל בהיקף של 508 מיליון דולר, בהמשך למגמה מתחילת השנה. 230 מיליון דולר הושקעו על ידי הסקטור העסקי בישראל.

לא רק במניות זרות השקיעו הישראלים, כי אם גם באג"ח זרות; 370 מיליון דולר הושקעו על ידי הישראלים באג"ח זרות, מהם 185 מיליון דולר על ידי הסקטור העסקי. כמו כן, ההשקעות הישירות של הישראלים בחו"ל הסתכמו ב-162 מיליון דולר, והשקעות אלה בוצעו בעיקר בידי חברות מענפי ההיי-טק.