אפ"י אירופה של אפריקה ישראל השכירה 90% משטחי המסחר בקניון שתשיק ברומניה

אפ"י אירופה תשיק את קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן ברומניה בחודש ספטמבר 2009 ■ הקניון כולל כ-74,000 מ"ר בשטחים להשכרה ו-2,500 מקומות חניה ■ בשלב השני של הפרוייקט מתוכננים 4 בנייני משרדים ומלון

חברת אפ"י אירופה, החברה הבת הפרטית של אפריקה נכסים מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, דיווחה היום (ג') כי, על התקדמות משמעותית לקראת השקתו של פרוייקט הדגל שלה ברומניה בחודש ספטמבר 2009, קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן.

קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן כולל כ-74,000 מ"ר בשטחים להשכרה ו-2,500 מקומות חניה. בשלב השני של הפרוייקט מתוכננים 4 בנייני משרדים ומלון המתפרשים על שטח של כ- 100,000 מ"ר. הקניון, שצפוי להיפתח לקראת סוף שנת 2009, צפוי להניב לאפ"י אירופה תוספת הכנסה בסך של עשרות מיליוני אירו לשנה. נכון לעכשיו, החברה השכירה כ-90% משטחי המסחר, והיא צופה כי ההשכרה תושלם בקרוב.

נציין, כי החברה האם, אפריקה נכסים, שנסחרת בבורסה בת"א, לא פירסמה היום הודעה לבורסה לקראת ההשקה, ומכאן ניתן להסיק כי לא מדובר באירוע מהותי עבור אפריקה נכסים.

בנוסף ל-250 מותגים מובילים באירופה שיפתחו חנויות בקניון, אפ"י חתמה על חוזי השכרה עם המותגים הבינלאומיים C&A ו-Bestseller, שמצטרפים לרשימת המותגים המובילים באירופה וביניהם: מנגו, celio, bebe, נייקי, ספורה, אדידס, קלווין קליין, רשת זארה על כל מותגיה ועוד. Bestseller, המחזיקה למעלה מ-4,100 חנויות ב-41 מדינות ברחבי העולם, חתמה על חוזה להשכרת חנות בשטח של למעלה מ-400 מ"ר. בנוסף, C&A חתמה על חוזה להשכרת חנות בשטח של כ- 3,200 מ"ר, שתשמש חנות הדגל של החברה.

הקניון יכיל את אולם הקולנוע ה-IMAX הראשון והיחיד ברומניה ובו 20 אולמות. הקניון כולל גם איזור בידור ואטרקציות לכל המשפחה בשטח של כ-4,000 מ"ר.

עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל אפ"י אירופה, אמר כי "המשבר הפיננסי העולמי הביא לכך, שמספר הפרוייקטים המסחריים המתחרים הצטמצם, גורם שהביא להתחזקות מעמדו של הקניון, כפרוייקט מסחרי מוביל באזור מרכז בוקרשט".

תוצאות הפעילות של החברה האם, אפריקה נכסים לרבעון הראשון של שנת 2009 כללו הכנסות בהיקף של למעלה מ-400 מיליון שקל, הנובעות מפעילותה של אפ"י אירופה. עליית הערך בגין קניון אפי פאלאס קוטרוצ'ן, הסתכמה ב-29 מיליו אירו.