שיא כל הזמנים: כריסטיאנו רונאלדו יימכר לריאל עבור 93 מיליון אירו

ארבעה ימים בלבד אחרי שהחתימה את קאקה עבור 65 מיליון אירו, סגנית אלופת ספרד לא עוצרת: הקשר הפורטוגלי בדרך לסנטיאגו ברנבאו ■ מסע הרכש של ריאל הקיץ עומד על סכום חסר תקדים של 163 מיליון אירו

מאיפה ריאל מגייסת את כל הכסף? / שרון בורנשטיין

העסקה הגדולה אי פעם בכדורגל העולמי הולכת ומתקרבת: מנצ'סטר יונייטד הודיעה היום (ה') כי היא קיבלה את הצעתה של ריאל מדריד לרכוש את כריסטיאנו רונאלדו עבור 80 מיליון ליש"ט (כ-93 מיליון אירו).

"לבקשתו של השחקן שהביע רצון לעזוב את המועדון, ולאחר שיחות עם נציגיו, יונייטד אישרה לרונאלדו להיכנס למו"מ עם מדריד", נמסר בהודעה הרשמית באתר של יונייטד. לפי הדברים, העסקה אמורה להיסגר ב-30 ביוני. יונייטד רכשה את רונאלדו ב-2003 עבור 15 מיליון אירו בלבד.

כזכור, השבוע השלימה ריאל את רכישתו של קאקה ממילאן בעבור 65 מיליון אירו - ההעברה השנייה הכי יקרה בכל הזמנים בכדורגל, אחרי זו שהביאה את זידאן לריאל מיובנטוס עבור כ-74 מיליון אירו ב-2001. נשיאה החדש של ריאל, פלורנטינו פרז, הכריז כבר כי ינסה לשחזר בסנטיאגו ברנבאו את מודל "הגלאקטיקוס", שבעבר גרם לשחקנים כמו רונאלדו (הברזילאי), זידאן, פיגו ודייויד בקהאם להגיע למדריד. עכשיו הוא בהחלט בדרך הנכונה לעשות זאת.

ריאל ניסתה לרכוש כבר בקיץ הקודם את רונאלדו, אך נתקלה בסירוב מצד האלופה האנגלית, למרות שהשחקן הביע בפומבי נכונות לעבור. כעת נראה שהקשר הפורטוגלי, שכבש 118 שערים בשש העונות שלו באולד טראפורד, יגשים את השאיפה שלו.

עם רכישתו של רונאלדו, עומד מסע הרכש של ריאל הקיץ על סכום חסר תקדים של 163 מיליון אירו. שיא ההעברות בכל הזמנים של המועדון לעונה אחת עמד על 119 מיליון אירו, בעונת 2007/08.