בעקבות תביעה ייצוגית: YES תעניק למנויים סרטי DVDBOX ללא תשלום

בתביעה נטען כי YES הפחיתה מסכומי ההחזר בגין הפיקדון המופחת עבור מפענח, שהפקיד בידיה כל מנוי שהתקשר בהסכם עד ליוני 2003, סכומים גבוהים מהמותר לה לפי הדין ולפי הסכם המנוי

הושג הסכם פשרה בתביעה הייצוגית נגד YES שהוגשה, במסגרתו תעניק החברה למנויים סרטי DVDBOX ללא תשלום.

בתביעה נטען כי YES הפחיתה מסכומי ההחזר בגין הפיקדון המופחת עבור מפענח, שהפקיד בידיה כל מנוי שהתקשר בהסכם עד ליוני 2003, סכומים גבוהים מהמותר לה לפי הדין והסכם המנוי. YES טענה כי היא רשאית להפחית מסכום ההחזר עד 10% משווי המפענח, כפי שקבעה המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין , ולכן ההפחתה שביצעה היא כדין ובהתאם להסכם המנוי.

בהסדר הפשרה, שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בת"א, נקבע כי קבוצת התובעים תחולק לשתי קבוצות כדלקמן: הקבוצה הראשונה- כ-100 אלף מנויי YES במועד בו יאשר ביהמ"ש את ההסכם הפשרה - יהיו זכאים להזמין מ-YES ללא תמורה שלושה סרטי DVDBOX לניצול במשך תקופה של עד שלושה חודשים. שווי ההטבה לכל מנוי הוא כ-68.7 שקל, והשווי לכלל המנויים הוא כ-6.9 מיליון שקל.

הקבוצה השנייה תכלול את המנויים שבמועד אישור הסכם הפשרה אינם מנויים עוד על YES ואלה יהיו זכאים לבחור מאחת משתי החלופות: להודיע ל-YES תוך שישה חודשים כי ברצונם לשוב ולהיות מנויים, ובמקרה כזה הם יהיו זכאים במשך שנה להזמין ללא תמורה 5 סרטי DVDBOX. שווי ההטבה לכל מנוי הוא כ-114.5 שקל והשווי המצטבר של כ-100 אלף חברי קבוצה זו הוא כ-11.5 מיליון שקל.

לפי החלופה השנייה, כל מנוי לשעבר שסכום ההשבה המגיע לו הוא עד סך של 200 שקל - יהיה זכאי להחזר כספי של 25 שקל; ומנוי שסכום ההשבה המגיע לו עולה על 200 שקל - יהיה זכאי להחזר כספי של 50 שקל. שווי ההטבה במקרה זה הינו כ-3 מיליון שקל. (ת.א. 2389/06).