המסחר באירופה נסגר בירידות והשבוע נחתם ללא שינוי ממשי; ברקליס שפתחה בעליות סגרה בירידה של 4.1%

הפוטסי ירד ב-0.45% ■ הדאקס נחלש ב-0.7% ■ מדד המחירים בצרפת לחודש מאי רשם עלייה של 0.2% בהתאם לצפי ■ נוברטיס עלתה ב-3.1% לאחר שהגישה בקשה לאשר לה לייצר חיסון נגד שפעת החזירים

לאחר שלושה ימים של עליות, נסגר המסחר בבורסות אירופה בירידות שערים. החולשה במניותיהן של יצרניות הנפט והסחורות גברו על העליות שרשמו יצרניות התרופות והפיננסים. הפוטסי יורופירסט 300 ירד ב-0.3% לאחר שאמש קבע שיא של חמישה חודשים. בשבוע האחרון טיפס המדד הכלל אירופי ב-1.5%.

לא בכל יום מתבצעת עסקה בסדר גודל שכזה בעולם הפיננסים: בלקרוק (סימול: BLK), חברת השקעות שהוקמה בניו יורק ב-1988, רוכשת את חטיבת ההשקעות של בנק ברקליס הבריטי תמורת 13.5 מיליארד דולר - ותיצור בכך את גוף ניהול ההשקעות הגדול בעולם. הגוף הפיננסי החדש ינהל נכסים בהיקף של 2.7 טריליון דולר - היקף גבוה יותר מסך הנכסים שמנהל הפדרל ריזרב.

שרי האוצר של מדינות ה-G8 נפגשים היום בלצ'ה שבאיטליה, כאשר ברקע המפגש, סימנים להתאוששות כלכלית בעולם. מנגד, משקיעים ברחבי העולם מוכרים בתקופה האחרונה אג"ח ממשלתיות מחשש להרמת ראש של האינפלציה.

בסיום המסחר ירד הפוטסי ב-0.45%, הדאקס איבד 0.74% והקאק ירד ב-0.26%.

בסיכום שבועי נותרו המדדים המובילים כמעט ללא שינוי: הפוטסי עלה ב-0.06%, הדאקס ירד ב-0.01% והקאק ירד ב-0.03%

זירת המאקרו

מדד המחירים הסיטונאיים בגרמניה ירד בחודש מאי ב-8.9% לעומת צפי לירידה של 9% לאחר שבחודש אפריל ירד המדד ב-8.1%.

מדד המחירים בצרפת לחודש מאי רשם עלייה של 0.2% בהתאם לצפי ולאחר עלייה של 0.2% בחודש אפריל. בחישוב שנתי נרשמה ירידה של 0.3%.

הייצור התעשייתי בגוש האירופי ירד ב-21.6% באפריל לעומת הרמה שנרשמה בשנה שעברה . מדובר בירידה החדה ביותר שנרשמה אי פעם, חדה אף יותר מצפי הכלכלנים שהיה לירידה בשיעור של 19.8%.

עוד פורסם כי ייצור מוצרים בני קיימא במדינות גוש היורו ירד ב-22.4% באפריל.

מניות בכותרות

מניות הבנקים הגדולים כמו דויטשה בנק , UBS וקרדיט סוויס מגיבות לעסקת הענק של בלאק רוק עם ברקליס.

חברת התרופות נוברטיס צפויה להגיש בקשה לאישור לפיתוח חיסון מונע לשפעת החזירים.

בין המניות הישראליות נציין את אפי פיתוח שעלתה ב-6.5%.