מקלט רדיו Tivoli - Model One: לחובבי רטרו

תחום הטרנזיסטורים נחשב למיוחד בעולם האלקטרוניקה הבידורית ■ ה-Model One מתאים בעיקר לחובבי הנוסטלגיה, שמוכנים להתפשר על פיצ'רים בסיסיים במערכות רדיו קומפקטיות, על מנת ליהנות מסאונד איכותי במחיר יוקרתי מאוד

תחום מערכות הרדיו הקומפקטיות (טרנזיסטורים), נחשב למיוחד בעולם האלקטרוניקה הבידורית.

מצד אחד, מדובר במוצר בסיסי מאוד, שלא אמור להציע שכלולים מיוחדים. מצד שני, חברות האודיו היוקרתיות דואגות לייצר עיצובים מרהיבים ושכלולים שהופכים את המוצרים האלו ליוקרתיים מאוד. חברת Tivoli השיקה בארץ מקלט רדיו בשם Model One שאמור לספק סאונד איכותי בעיצוב פשוט.

רדיו טיבולי Tivoli / צלם: יחצ

סאונד: ה-Model One בהחלט עונה על ההבטחה הראשונה של החברה. מדובר באחד ממקלטי הרדיו עם הסאונד האיכותי ביותר שהאזנו להם, כאשר הדמיון מקביל אפילו לאיכות של דיסק.

הסיבה לאיכות הסאונד הגבוהה היא מערכת המונעת רעשים והפרעות שידור וגוף המכשיר המורכב מעץ טבעי, היוצר תיבת תהודה לרמקול.

עיצוב: ההבטחה השנייה שהמכשיר עונה אליה היא הפשטות. מדובר במערכת המעוצבת במראה הרטרו, עם גלגלת למציאת תחנת הרדיו ונורית חיווי המציינת שהתדר הינו חזק ומדויק.

הבעיה בפשטות הזו ובעיצוב הרטרו של המכשיר, שהוא מזכיר טרנזיסטורים מלפני כמה עשרות שנים. מי שאוהב את מראה הרטרו, יכול לחבב מאוד את הדגם הזה, מי שלא, יעדיף להרחיק אותו מחדר השינה שלו.

בעיות: פשטות ההפעלה של המכשיר פוגעת גם בתכונות רבות שלהן התרגלנו במשך השנים במערכות הרדיו שלנו. מכיוון שחיפוש התחנה מתבצע באמצעות גלגלת, אפשר לשכוח מלהקליד את מספר התחנה המבוקשת ולהגיע אליה במהירות. במקרה של ה-Model One חייבים לסובב את הגלגלת עד שמגיעים לתחנה המיוחלת. כמו כן, אין אפשרות לשמור כאן תחנות ואין גם שלט רחוק שמאפשר לשלוט בווליום מרחוק.

בשורה התחתונה: ה-Model One מתאים בעיקר לחובבי הנוסטלגיה, שמוכנים להתפשר על פיצ'רים בסיסיים במערכות רדיו קומפקטיות, על מנת ליהנות מסאונד איכותי במחיר יוקרתי מאוד.

מחיר: 990 שקל.

ציון: 8.5.