כלכלני סיטי: "בנק ישראל ידחה את הפסקת ההתערבות בשוק המט"ח ככל שרק אפשר"

בעקבות פרסום מדד חודש מאי, מאמינים האנליסטים כי הלחצים האינפלציוניים יעלו בחודשים הקרובים, וכך גם הציפיות להעלאת הריבית במשק

בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש מאי, אשר עלה ב-0.4%, משחררים היום האנליסטים בבית ההשקעות סיטי סקירה מעודכנת על המשק הישראלי, בה הם אומרים כי לחצי האינפלציה צפוים לגבור בחודשים הקרובים אולם לעת עתה בעיה זו לא צפויה לשנות את עמדתו של בנק ישראל ביחס לריבית במשק.

האינפלציה בישראל עלתה ב-2.8% ב-12 החודשים שהסתיימו באפריל. מדובר בהקלה בהשוואה לחודש שעבר, אז הסתכמה האינפלציה השנתית ב-3.1%. עם זאת, האנליסטים חוששים כי האמרת מחירי הנפט והסחורות, הגדלת היצע הכסף במשק והפיחות בשקל (שתרם, אגב, להתייקרות של 0.5% בהוצאות הדיור במאי) צפויים להגביר את הלחצים האינפלציוניים בישראל.

"בנק ישראל נחוש לגרום לפיחות בשקל על ידי רכישות מט"ח", אומרים האנליסטים. "התגרות הלחצים האינפלציוניים עומדת בניגוד למדיניות רכישות הדולרים, אולם בבנק ישראל לא מוכנים לקחת את הסיכון שעלול להיגרם לכלכלה במידה וההתערבות בשוק המט"ח תיפסק והשקל יתחזק. אנו מאמינים שבנק ישראל ידחה את הפסקת ההתערבות בשוק המט"ח ככל שרק אפשר. בינתיים, אנו מעריכים כי הציפיות להעלאת הריבית יתגברו בתקופה הקרובה".

השבוע העריכו כלכלני גולדמן זאקס כי בנק ישראל יפסיק את רכישות הדולרים בתחילת 2010, ובמקביל הם הורידו את התחזיות שלהם למחיר הדולר-שקל. בשבוע שעבר פרסם גם בית ההשקעות ברקליס קפיטל סקירה על שוק המט"ח הישראלי, בה הוא ציין כי הדולר ירד לרמה של 3.78 שקלים.

[לאתר המט"ח]