פדקס משגרת תחזית רווח נמוכה לרבעון הקרוב; "שני הרבעונים הקרובים יהיו קשים באופן קיצוני"

ההפסד הנקי של חברת השילוח הגדולה בעולם גדל פי 3.6 ברבעון שחתם את שנת הכספים, אך הרווח המתואם למניה עקף את התחזיות ■ הכנסותיה נחתכו בחמישית ל-7.85 מיליארד דולר

פדרל אקספרס (פדקס ), חברת השילוח הגדולה ביותר בעולם, דיווחה היום (ד') על העמקת הפסדיה ברבעון הרביעי הפיסקאלי של שנת הכספים, שהסתיימה במאי. ההפסדים הגדולים נבעו מהוצאות של 1.2 מיליארד דולר עבור שתי חטיבות שנפגעו מהמיתון; מדובר במחיקת מוניטין בגין שתי רכישות אותן ביצעה בעבר. בנוסף, הנפיקה פדקס תחזית נמוכה לרבעון הנוכחי (הראשון), בהתייחסה להאטה המתמשכת ולעלייה מחירי הדלקים.

על-פי התחזית החדשה, צפויה פדקס להרוויח 30-45 סנט ברבעון הראשון של שנת הכספים 2010. תחזית זו, בחלקה התחתון, אף נמוכה במחצית יותר מציפיות האנליסטים - שחוזים רווח של 70 סנט למניה. בהודעת החברה נמסר כי "שני הרבעונים הקרובים יהיו קשים באופן קיצוני", אך להערכתה, הגרוע ביותר מבחינת המומנטום השלילי בעסקיה כבר מאחוריה.

הפסדיה של פדקס ברבעון שחתם את שנת הכספים 2009 הסתכמו 876 מיליון דולר, 2.82 דולר למניה. זהו הפסד הגבוה פי 3.64 מההפסד אותו רשמה חברת השילוח ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי אותם הוצאות שהוזכרו לעיל, ההפסד למניה הפך לרווח (64 סנט), גבוה מציפיות האנליסטים, שהעריכו כי הרווח המתואם שלה יעמוד על 51 סנט למניה מתוך הכנסות כוללות של 8.32 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון שחלף נחתכו ב-20% ל-7.85 מיליארד דולר.

בדומה ל-UPS , מתחרתה הגדולה, גם פדקס סבלה מירידה בהיקף החבילות הנשלחות באמצעותה. השתיים מהוות ברומטר (אחד מני רבים) של הפעילות הכלכלית בארה"ב. מניות פדקס נסחרות בבורסה בניו-יורק לפי שווי-שוק כולל של 15.88 מיליארד דולר.