תמריצים של הממשלה הסינית למגזר הסולארי עשויים למשוך הון פרטי של למעלה מ-10 מיליארד דולר למימון פרויקטים

מניות של חברות סולאר סיניות הרשומות בארה"ב עלו בחדות על רקע ציפיות אלו ■ רבים צופים כי סין תכריז על מחיר מסובסד בעבור חשמל סולארי של 1.09 יואן לכל קילוואט-שעה

נסיונה של בייג'ין לתת דחיפה למגזר האנרגיה הסולארית עשוי למשוך מימון פרטי לפרויקטים, בסך למעלה מ-10 מיליארד דולר, ולהעלות את סין על דרך המלך להפיכתה לשוק מוביל לציוד סולארי.

מניות של חברות סולאר סיניות הרשומות בארה"ב, כמו Suntech Power Holdings , היצרנית הגדולה בעולם של פאנלים סולאריים גבישיים, עלו בחדות על רקע ציפיות שממשלת סין תחשוף בקרוב תמריצים פיננסיים נוספים לתעשיית הסולאר.

סין, המובילה בעולם בפליטות גזי חממה, מנסה להצטרף למירוץ הגלובלי בחיפוש אחר אלטרנטיבות לדלקים מאובנים. כל הזרקת מזומנים למגזר תעזור בהעלאת הביקוש למערכות סולאריות ותגדיל את העסקים לחברות המעורבות בשרשרת האספקה. כך לפי אנליסט בחברת המחקר New Energy Finance.

עם יצרניות הפאנלים המובילות שצפויות להרוויח מהמהלך, נמנות Trina Solar ו-JA Solarונציין גם את יצרנית לוחות הסיליקון LDK סולאר .

למרות שסין מספקת כמחצית מהפאנלים הסולאריים בעולם, תרומתה לביקוש מועטה מאד, משום שעלות רתימת האנרגיה הולארית להפקת חשמל נותרת גבוהה ביותר, והמשקיעים אינם מוצאים הגיון כלכלי בהשקעה בפרויקטים סולאריים בסין.

אך במארס האחרון הודיעה ממשלת סין כי היא תציע לבעלי מערכות סולאר על הגגות לשלם 20 יואן (2.9 דולר) לכל וואט. הסובסידיה הזו צברה פופולאריות בקרב מפתחים ומשכה פניות השוות לבניית אנרגיה סולארית בהספק של 1 גיגוואט. עם התמריצים, אנליסטים צופים כי עד 2011 יותקנו בסין מתקנים ליצירת חשמל מאנרגיה סולארית בהספק של למעלה מ-2 גיגוואט, לעומת 100 מגוואט ב-2008.

רבים צופים כי סין תכריז על מחיר מסובסד בעבור חשמל סולארי של 1.09 יואן לכל קילוואט-שעה, או 16 סנט, פי 3 מהתעריף שמשולם לחשמל מבוסס פחם, אך מתחת למחיר בארה"ב ובאירופה - 30 סנט ו-45 סנט, בהתאמה. אך חברות סולאר רבות טוענות שבמחיר כל-כך נמוך, הן לא יצליחו להיות תחרותיות, וזה אינו מהווה עידוד לתעשייה.