ותודה ליזמים

שבוע האינטרנט בניו-יורק הוביל למסקנה שכעת הזמן לחפש הזדמנויות בתחומים חדשים שטרם נבדקו

הכותבת מייסדת ומנכ"לית חברת בלונד 2.0 המתמחה במיתוג, בשיווק ובעיצוב דעת קהל

ממרומי הקומה השביעית במרכז רוקפלר בניו-יורק, בארי דילר, יו"ר ענקית המדיה IAC נאם אל מול קהל לבוש בקפידה שהשתתף במסיבת הקוקטייל של מועדון המייסדים. "היו זמנים", אמר דילר תוך שהוא מצביע לכיוון מערב ולעבר הבניינים שבמשך דורות אכלסו את מרכזי התקשורת המשודרת והמודפסת, "בהם המונח 'רשת' היה בניין כזה או אחר בשדרה השישית". בימינו, המונח מתייחס לדברים שונים לחלוטין.

מועדון המייסדים מורכב מרשימת מוזמנים סלקטיבית ביותר, האורחים לגמו משקאות, בבריכה הדקורטיבית שטו סירות מפרש מיניאטוריות הנושאות את לוגואים של חברות הסטארט-אפ המדוברות ביותר. האירוע היה אחד הנוצצים במהלך שבוע האינטרנט השני של ניו-יורק שנערך בשבוע הראשון של יוני, ואירוע הסיום היה טקס ה-Webby - האוסקר של עולם הווב.

למרות הקשיים והמשבר בתעשיית האינטרנט, האנרגיה במהלך התערוכה הייתה גבוהה. כנסים מקצועיים, הרצאות, ארוחות בוקר למטרות נטוורקינג, מצגות של סטארט-אפים ומסיבות אין סוף. הייתה הסכמה גורפת, לפיה הזמנים הקשים מהווים הזדמנות יוצאת מן הכלל לחפש הזדמנויות בתחומים חדשים שעוד לא נבדקו. כך גם נולד בוועידה המונח Crisistunity - הזדמנות שנובעת ממשבר.

יש לא מעט סיבות לגיטימיות לאופטימיות, במיוחד לחברות קטנות שלא חוו זמנים קלים בניו-יורק מלכתחילה ובלי קשר למשבר. נוצר מצב בו מחירי השכירות לנדל"ן עסקי זולים יותר, עובדים מוכשרים מוכנים לעבוד עבור שכר מופחת וענקיות התקשורת והפיננסים מוכנות לשמוע את אשר יש לסטארט-אפים המוצלחים להציע, שכן לא מעט מהן נאלצו להוריד פרופיל או לפנות את הדרך, תוך שהן משאירות חלון לחברות הקטנות והצעירות.

לכן, היזמים היו בפוקוס. הנרי בלודג'ט, מייסד ועורך Business Insider, ביקש למשל להודות ל"יזמים האמיצים על התרומה והעזרה בימים כה קשים לארה"ב ולניו-יורק המקרטעות מבחינה כלכלית. כשאני שומע דיבורים על ניצני פריחה - הכוונה אליכם", אמר.

בקטגוריית ההשראה, התקיימה סדרת ראיונות מרתקת, בהם עם כריס יוז שהיה אחד משלושת המייסדים של פייסבוק. יוז עזב את התפקיד על-מנת לנהל את מסע הבחירות האינטרנטי של הסנטור האלמוני יחסית מאילינוי, לימים הנשיא ברק אובמה. יוז הוביל את הקמפיין של אובמה באמצעות המדיה החברתית, תוך שהוא מנצל אותה כדי לגייס עשרות מיליוני דולרים ועשרות אלפי מתנדבים.

ההנחה הרווחת בין באי הכנס, והיא זו שוודאי תזרום במרחבי האינטרנט בתקופה הקרובה, היא שהגרוע ביותר מאחורינו. כעת, הגיע הזמן לחברות מתחילות וגם לחברות מבוססות לצאת עם סל מוצרים ושירותים חדשים, שכן אלה יביאו את הצמיחה שכל-כך נחוצה לעולם האינטרנט על-מנת לעלות על גל חדש של הצלחה.