אפריקה ישראל מעמידה למכירה פרויקט מגורים ענק בלוס אנג'לס

במרכז הפרויקט תוכנן מגדל בן 790 דירות בהיקף של 1.3 מיליארד דולר; הערכות: הפרויקט יימכר בפחות מ-80 מיליון דולר

אפריקה ישראל מעמידה למכירה את פרויקט המגורים Fifth Park בלוס אנג'לס. אתמול דיווח ה"Los Angeles Business Journal" כי לאחר שבמשך תקופה ארוכה אפריקה ישראל ושותפותיה לא הצליחו לקדם את המיזם, הוחלט למכור את המגרש.

בדצמבר 2005 רכשה אפריקה 60% מהזכויות בקרקע בשטח של 9.2 דונם עם זכויות בניה עצומות של 120 אלף מ"ר, תמורת 37 מיליון דולר, בשיתוף עם Namco Capital Group שבבעלות איש העסקים והנדל"ן המקומי, עזרי נמבר. לבייב ונמבר חברו לחברת Houk Development, אשר מנסה לקדם תוכניות במקום מאז סוף שנות ה-80.

לפרויקט שבמרכזו מגדל מגורים הגבוה ביותר מערבית לשיקאגו (76 קומות) יש כבר אישורי בניה. על פי התכנון, אפריקה ישראל היתה אמורה להקים 790 דירות מגורים, 212 חדרי מלון ו-1,800 מ"ר של מסחר בפרויקט שעלותו מוערכת ב-1.3 מיליארד דולר.

אחד השותפים פשט את הרגל

כיום משמש המקום כמגרש חניה. הפרויקט היה אמור לעלות על הקרקע באוקטובר 2007, אבל נדחה מספר פעמים בין השאר בשל קושי בהשגת מימון. לפני מספר חודשים אחד השותפים בפרויקט, עזרי נמבר, פשט את הרגל. למרות שנכסי הנדל"ן של קבוצת נמבר הוערכו ב-2.43 מיליארד דולר, לחברה חובות של חצי מיליארד דולר למאות נושים המאשימים אותו בהונאה.

יונה רכניץ מהנהלת אפריקה ישראל ארה"ב אמר לעיתון, כי הנכס משווק בידי חברת הברוקרים הגדולה Cushman & Wakefield ללא מחיר תג מחיר, שנובע בין השאר מהקיפאון בשוקי ההון והנדל"ן המקומיים.

לא תכסה את עלות הנכס

לפי המסמכים שהגישה נמבר לבית המשפט במנהטן בנובמבר 2008 במסגרת הליכי פשיטת הרגל הוערך הנכס ב-80 מיליון דולר בלבד, אך בשל הבעיות הכרוכות בכך, ברוקר באחד מבתי ההשקעות מעריך שגם מחיר זה לא יושג.

על פי הערכות, התמורה שאפריקה ישראל תקבל תהיה כנראה רחוקה מלכסות את עלות הנכס בספרי אפריקה, אשר עמדה בסוף 2008 על 233.7 מיליון שקל.

בדו"ח הרבעוני שפורסם לפני פחות מחודש דיווחה אפריקה כי במהלך הרבעון הראשון של 2009 ביצעה החברה הפחתה לירידת ערך בשל הקרקע בלוס אנג'לס בסך של 158 מיליון שקל.

מקבוצת אפריקה ישראל לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון. *