זיל פלדמן לא עומד בהתחייבויותיו לפולאר השקעות

העביר רק חמישית מהכסף שהבטיח ■ בהתאם להסכם רכישת השליטה בחברה, פלדמן היה צריך להעביר עוד 18.5 מיליון שקל עד יום שישי האחרון כנגד הקצאת מניות

שבוע לאחר הפרסום שאייל הנדל"ן היהודי-אמריקני זיל פלדמן בוחן את רכישת בניין HSBC בניו-יורק תמורת 300 מיליון דולר, מסתבר שהוא אינו עומד במועדי התשלומים להם הוא מחויב בישראל. פלדמן, המחזיק ב-40% ממניות חברת פולאר השקעות , לא עמד בהתחייבותו לשלם לחברה 23.3 מיליון שקל עד לתאריך 26 ביוני, יום ו' האחרון.

התשלום אמור היה להינתן כנגד הקצאה של 339 אלף מניות המוחזקות בידי נאמן, במסגרת הסכם רכישת השליטה בחברה מסוף שנת 2006. בתיקון להסכם שנערך במאי 2007 הוחלט, במטרה להקל על פלדמן, לדחות תשלום של 40.7 מיליון שקל לשני תשלומים שווים בתוספת ריבית שנתית של 7%.

התשלום הראשון נדחה כאמור עד ל-26 ביוני השנה, והשני עד ל-27 ביוני 2010. במקום זאת העביר פלדמן תשלום של 1.2 מיליון דולר (כ-4.8 מיליון שקל בלבד), והנהלת פולאר השקעות החליטה לזמן את הדירקטוריון כדי לדון בנושא.

העסקאות הקפיצו את המנייה

לפי ההסכם המקורי רכש פלדמן 40% מחברת פולאר השקעות מידי קבוצת שרם-פודים-קלנר תמורת 207 מיליון שקל, סכום אשר שיקף מחיר של 61.09 שקל למניה, לעומת מחיר של 20.36 שקל למניה הבוקר. למחיר זה מגיעה המניה אחרי שעלתה ב-60% מתחילת השנה.

אחת הסיבות להתאוששות של המניה ב-2009, מעבר לתיקון במרבית מניות חברות הנדל"ן, היא מקבץ של ידיעות שונות על עסקים שהחברה בחנה. העסקה הבולטת עליה דווח בחודש אפריל היא שותפות עם המיליארדר תמיר ספיר, לרכישת בתים המוצעים למכירה על ידי מוסדות פיננסיים בארה"ב.

לפולאר השקעות התחייבויות שוטפות של 611 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך של 598 מיליון שקל. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 9 מיליון שקל בלבד, ותזרים מזומנים שלילי של 15.3 מיליון שקל.

לאור המשבר הודיעה החברה בחודש שעבר, שהיא "בוחנת את התקדמות ההשקעה בפרויקטים המצויים בתהליכי תכנון ובתהליכי בנייה, ושאין לגביהם התחייבות של הקבוצה להשלמתם".