שותפו של אורי יוגב: "הוא מנסה לנשל אותי מחברה משותפת"

עמוס הופמן, שותפו של יוגב בחברת ווייטווטר וול המייצרת מערכות בקרת מים, טוען כי יוגב "הבטיח להשקיע לפחות 2.2 מיליון דולר - אך לא השקיע שקל" ■ ווייטווטר: "התנהלותו של הופמן נועדה ליצור פרובוקציה מיותרת"

אורי יוגב, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "רקם תוכנית מניפולטיבית שמטרתה להשתלט על מפעל חיי בנזיד עדשים. הוא הבטיח להשקיע במיזם המשותף בין 2.2 ל-4.5 מיליון דולר - אבל בפועל לא השקיע ולו שקל אחד באקוויטי של החברה". כך טוען עמוס הופמן, שותפו (86.6%) של יוגב בחברת ווייטווטר וול, המייצרת מערכות בקרת מים בתחום קידוחי מי השתייה.

הופמן היה בעל חברת קידוחי המים "הופמן את הופמן". לפני שנה חתמה ווייטווטר סקיוריטי שבבעלות יוגב (40%) וחנה גרטלר, על הסכם לרכישת הופמן בשלבים. תחילה תשקיע ווייווטר 2.5 מיליון דולר בחברה המשותפת "ווייטווטר וול" תמורת 13.3% ממנה. הופמן יישאר מנהל הפיתוח שלה, ואחזקותיו בה יירדו בהדרגה ל-55%. אחרי 4 שנים היא תוכל לרכוש את יתרת אחזקותיו של הופמן תמורת 2.5-7.5 מיליון דולר, לפי ביצועי החברה.

לפני מספר ימים ביקשה ווייווטר מבית המשפט למנות את השופט בדימוס מיכאל בן-יאיר כבורר מוסכם שיכריע בסכסוך עם הופמן בנוגע לביצוע השלב השני של העסקה, אולם הופמן התנגד לכך. לכן פנתה ווייטווטר שוב, באמצעות עו"ד איזי הולדשטיין, בבקשה לאסור על דירקטוריון החברה המשותפת לפטר את המנכ"ל שגיא רובין ולמנות תחתיו את עמוס הופמן עצמו, ולנשל את יוגב מבעלי זכויות החתימה, כך שהופמן יהיה בעל זכות חתימה בלעדי.

בתגובה שהגיש הופמן, באמצעות עוה"ד מיכאל בך ושירלי שלומיוק-בבאי הוא טוען כי כל ההחלטות שיוגב מבקש למנוע כבר התקבלו כדין בדירקטוריון, וכי יוגב הסתיר מבית המשפט את התחמקותו מביצוע שלב ב' של ההשקעה, למרות כל ההארכות שניתנו לו, לפנים משורת הדין.

בשנה שחלפה מאז, טוען הופמן, ווייטווטר העמידה לחברה המשותפת הלוואה של 200 אלף דולר וכיסתה הוצאות בסך כ-100 אלף דולר נוספים. כלומר, "יוגב לא השקיע שקל אחד באקוויטי של החברה", אך בו בזמן "מנסה להשתלט עליה באמצעות סכומי הלוואה אלה". לטענתו, יוגב ו-ווייטווטר סקיוריטי מסרו בהסכם הצהרות שווא, שכן לא היו בידיהם מקורות כספיים למימון התחייבויותיהם.

לטענתו, עד מארס 2009 היתה אמורה ווייטווטר להשקיע בחברה לפחות 2.2 מיליון דולר כדי להגיע לאחזקה של 45%, ואז ייכנס לתוקף שלב ג' הקובע מנגנון של אופציות הדדיות בין הצדדים. אולם היא הודיעה שבשל המשבר הכלכלי הגלובלי אינה מסוגלת לממן ההשקעות הנוספות.

לדברי הופמן, על סמך הבטחות המימון של יוגב מונה מנכ"ל בשכר חודשי של 50 אלף שקל, ונשכרו משרדים יקרים במגדלי עזריאלי מידי ווייטווטר סקיוריטי, שבשליטת יוגב, למרות שהופמן הציע לנהל את החברה ממשרדיו בפתח תקווה, ללא כל עלות. "הדבר נעשה כדי להעמיס שלא לצורך הוצאות על החברה, על מנת שהיא תידרש להלוואות מווייטווטר כדי לאפשר ליוגב להשתלט על החברה". ניגוד העניינים מתבטא, לדבריו, בדוא"ל ששיגר יוגב למנכ"ל ווייווטר סקיוריטי (שהיא נושה של החברה), שגם בה יוגב מכהן כדירקטור, ובו יוגב מנחה אותו כיצד לדרוש חובות מהחברה המשותפת.

"במקביל, נשלח המנכ"ל רובין, שהפך לבן-חסותו של יוגב, להלך אימים על הופמן כאשר הודיעו כי אם לא יסכים לשינויים שמבקש יוגב להכניס להסכם, תהיה 'מלחמה' וכי הוא יפסיד מזה והוא לא מבין לאן הוא נכנס".

מחברת whitewater נמסר בתגובה: "התנהלותו של מר הופמן נועדה ליצור פרובוקציה מיותרת, במקום לפנות לבורר מוסכם על שני הצדדים כפי שהצענו. לחברת whitewater יש כוונה ליישם את הסעיף בהסכם השותפות, המאפשר לה להגדיל את אחזקתה בחברת whitewater well תוך שמירה על פעילותה העסקית של החברה ותפקודה התקין".