חוסר הסכמה ברשות השנייה ביחס לתנאי מכרז ערוץ 10

הדרג המקצועי ברשות השנייה, בראשות המנכ"ל מנשה סמירה, מעוניין לאפשר ל"ישראל 10" או לבעלי מניותיה להתמודד במכרז החדש להפעלת ערוץ 10 - למרות לא עמדו במחוייבויות ■ במועצת הרשות מתנגדים

הדרג הציבורי ברשות השנייה יוצא נגד הדרג המקצועי בעניין המכרז לערוץ 10, זאת לאחר שהדרג המקצועי ברשות, בראשות המנכ"ל מנשה סמירה, הודיע כי הוא מעוניין לאפשר ל"ישראל 10" או לבעלי מניותיה להתמודד במכרז החדש להפעלת הערוץ - למרות לא עמדו במחוייבויות.

במהלך הדיון הראשוני שנערך במועצת הרשות השנייה ביחס למכרז ערוץ 10 עלתה לדיון גם שאלת ההשתתפות של ישראל 10, זכיינית ערוץ 10 כיום, או מי מבעלי מניותיה בנפרד - על רקע העובדה שהערוץ לא עמד במלא מחוייבויותיו.

מחוות-דעת של היועץ המשפטי של הרשות, דורון אבני, שהיתה מקובלת על הדרג המקצועי של הרשות בראשותו של המנכ"ל מנשה סמירה, עלה כי ניתן לאפשר זאת - תוך מתן שיקול-דעת בהכרעה הסופית לידי המועצה הציבורית, שתחליט האם לאפשר התמודדות כזו או לא.

עם זאת, יו"ר המועצה, נורית דאבוש - כמו גם חברי מועצה נוספים ובהם עו"ד סיגלית שאלתיאל, מיכאל אבירם ויוסי אליטוב - הביעו התנגדות נחרצת, אותה יש להכיל גם על בעלי המניות בערוץ 2 שלא עמדו במחוייבויות לרגולטור או ליצירה.

בסופו של הדיון הוחלט כי עמדת המועצה בעניין - שמנוגדת לעמדת הדרג המקצועי - תתקבל.

דאבוש מסרה בתגובה כי "ברגע שיתקבלו החלטות המועצה הן יפורסמו".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הנושא נמצא בדיון".

שני פרקים אושרו

כזכור, אמש (א') אישרה מועצת הרשות השנייה את שני הפרקים הראשונים בספר המכרז להענקת זיכיון בערוץ 10, והחליטה כי יינתן ניקוד במכרז למציע שיתחייב לכלול בדירקטוריון שלו דירקטורים בלתי תלויים.

כמו כן הוחלט כי בעל מניות בערוץ 2, המחזיק לא יותר מ-20% בזכיין ערוץ 2, יהיה רשאי להחזיק מניות במציע במכרז ערוץ 10, במגבלות הקבועות בחוק - ובלבד שאם יזכה המציע במכרז ערוץ 10, ימכור בעל המניות את מניותיו בערוץ 2 בתוך 30 ימים.

ערוץ 10 נגד הרשות השנייה

אמש, על רקע תחילת הדיונים למכרז המחודש להפעלת ערוץ 10, יצאה "ישראל 10" במתקפה קשה על הרשות השנייה, וטענה כי אם תתקבל החלטה בעניין פרסום מכרז חדש לערוץ 10 - הערוץ ובעלי המניות שלו יתבעו מהרשות את מלוא הנזקים שנגרמו להם, בהיקפים העולים על מיליארד שקל. עוד טוענים ב"ישראל 10" כי המצב הנוכחי בערוץ נובע מהתנהלותה של הרשות השנייה.

לסיכום מבקשת "ישראל 10" כי המועצה תימנע מקבלת החלטה בעניין פרסום המכרז.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הנושא עבר לטיפולו של היועץ המשפטי של הרשות השנייה".