שופרסל הורידה מהמדפים טבליות למדיח של סנו

זאת בשל ריבוי המותגים בקטגוריה ■ המרוויחה הגדולה מהמהלך היא חברת הנקל, יצרנית סומאט, שהכפילה את הנתח בקטגוריה ■ אלכס לנדסברג, מבעלי סנו: "כנראה שלא מכרנו מספיק"

רשת שופרסל החליטה להוריד מהמדף את הטבליות למדיח של חברת סנו , המשווקות תחת המותג "סנו סאן" - כך נודע ל"גלובס". כתוצאה מכך ירד הנתח הכספי שהחזיקה סנו בקטגוריה. הסיבה להורדת טבליות סנו מהמדף היא ריבוי המותגים בקטגוריה.

"שופרסל הורידה את המותג משיקולים שלה. כנראה שלא מכרנו מספיק. אנחנו מנהלים עכשיו משא-ומתן להכנסה של טבליות אקולוגיות, שהן הטבליות היחידות בארץ עם האישור של האיחוד האירופאי לאיכות הסביבה", אומר בתגובה אלכס לנדסברג, מנכ"ל ומבעלי סנו.

המיתון הביא לירידה בקטגוריה

בניגוד לסברה לפיה קטגוריית הטבליות למדיח חסינה בפני המיתון, נתוני נילסן מצביעים על ירידה דרסטית בהיקף המכר בקטגוריה. לפי נילסן, ב-5 החודשים הראשונים של השנה רשמה הקטגוריה ירידה כספית של 5.9% והסתכמה ב-19.3 מיליון שקל; זאת, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במקביל, בתקופה זו רושמת הקטגוריה גם ירידה כמותית של 11.2%. הפער מעיד על שחיקת מחיר כתוצאה מזירת המחיר המאפיינת את הקטגוריה בשבועות האחרונים ובאה לידי ביטוי במבצעי מכירה אגרסיביים.

מובילת הקטגוריה, חברת רקיט בנקיזר, ממשיכה עדיין לגבות את המחיר הגבוה ביותר בקטגוריה למותג פיניש, אולם זה נשחק מתחילת השנה ב-2.3%. לעומתה, הנקל הצליחה לרשום גידול של 10% במחיר ליחידה מתחילת השנה, אולם מחיר המותג סומאט עדין נמוך ב-20% בממוצע ממחירו של המותג פיניש.

ירידה לפיניש

מנכ"ל הנקל, דני שרף, אומר כי ההישגים של החברה בקטגוריה אינם תוצר של מבצעים, אלא תוצר של "פורטפוליו יותר נכון ושל השקת 'סומאט 7' - מוצר המתאים לטמפרטורה נמוכה והמאפשר הפעלה של המדיח בתוכנית קצרה החוסכת חשמל".

הנתח הכספי של פיניש רושם ב-5 החודשים הראשונים של השנה ירידה מ-60.1% ל-57.4%. במקביל, מצליח המותג סומאט להכפיל את הנתח הכספי בקטגוריה ולדלג למקום השני בקטגוריה, וזאת על חשבון כל יתר המותגים בקטגוריה. הנתח הכספי של סומאט עולה מ-9.7% ל-21.1%, כשבמקביל יורד הנתח הכספי של הפי מ-21.4% ל-14.6%. הנתח הכספי של סנו יורד בתקופה זו מ-7% ל-3.7%.

תגובת שופרסל לידיעה לא נמסרה.