AIG מעמידה למכירה את EMI הישראלית

החברה עוסקת בביטוחי משכנתאות ■ גורמים בשוק מעריכים כי המכירה תהיה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

קבוצת AIG העולמית מעמידה למכירה את חברת ביטוחי המשכנתאות הישראלית EMI - עזר חברה לביטוח משכנתאות, שבבעלותה. ל"גלובס" נודע כי לאחרונה החלו גורמים מטעם הבנק להציע את החברה לשורת גופים בשוק המקומי. לפי שעה אין מגעים של ממש בעניין המכירה ומדובר בשלב התחלתי. את מהלך המכירה בישראל מוביל הסניף המקומי של דויטשה בנק. לפי הערכות בשוק ישנם כמה גופים המביעים התעניינות ב-EMI.

מתמחה בביטוח אשראי לדיור

מכירת EMI נעשית במסגרת כוונת AIG העולמית, שקרסה והולאמה על ידי הממשל האמריקני, לצאת מעסקי המשכנתאות. גורמים בשוק מעריכים כי מכירת EMI, אם תבשיל לכדי עסקה, תהיה בהיקף כמה עשרות מיליוני דולרים.

מ-EMI נמסר בתגובה כי "במסגרת מהלכי ההתייעלות של AIG, נמצאת AIG במגעים עם כמה רוכשים פוטנציאלים, שלדברי גורמים המקרובים למהלך הביעו עניין ברכישת זרוע ביטוחי המשכנתאות של AIG. זרוע המשכנתאות של AIG כוללת פעילות ענפה בתחום ביטוחי המשכנתאות בארה"ב ובעולם ובכלל זה גם בישראל באמצעות חברת הביטוח EMI. טרם התקבלה החלטה כלשהיא בנוגע למכירת הפעילות בתחום ביטוח המשכנתאות". בדויטשה בנק ישראל בחרו שלא להגיב.

EMI היא חברת הביטוח היחידה בישראל המתמחה בביטוח אשראי לדיור. כלומר, החברה משווקת אך ורק פוליסות ביטוח שנועדו לתת שיפוי לנזק הנגרם למבוטח כתוצאה מאי פירעון של הלוואות שנתן לשם רכישת נכס נדל"ן יחיד למגורים וזאת לאחר מימוש הנכסים המשמשים כבטוחה להלוואות.