אסירים עשירים: אתר פיראט-ביי נמכר ב-7.7 מיליון דולר לחברת תוכנה שוודית

מייסדי האתר נדונו לשנת מאסר לאחר שהואשמו בהפצה לא חוקית ■ חברת Global Gaming Factory, שתרכוש את אתר שיתוף הקבצים החינמי הפופולרי, תנסה להפוך אותו לחוקי

חברת התוכנה השוודית Global Gaming Factory הודיעה אתמול (ג') כי תרכוש את אתר שיתוף הקבצים החינמי הפופולרי Pirate Bay, שעמד בחודשים האחרונים במוקד משפט מתוקשר שנערך ל-4 מייסדיו. זאת, לאחר שקבוצה של חברות סרטים ומוזיקה האשימו אותם בהפצה לא חוקית של מוצריהן.

גלובל גיימינג פקטורי הודיעה כי תשלם עבור האתר 7.7 מיליון דולר, שיועברו למקימיו, המרצים כעת עונש מאסר של שנה אחת שנגזר עליהם באפריל, בנוסף לקנס של 3.6 מיליון דולר אותו התחייבו לשלם. פיראט-ביי נוסד ב-2003 על-ידי פיטר סונד, פרדריק ניי, קרל לונדשטרום וגוטפריד סוורטהולם.

הנס פאנדייה, מנכ"ל החברה השוודית, אמר כי הוא מתכנן לשנות את המודל העסקי של אתר שיתוף הקבצים, כך שבעליהם החוקיים של התכנים המופצים בו יקבלו תשלום. "פיראט-ביי הוא אחד מ-100 האתרים הפופולריים בכל העולם, אך כדי להמשיך את פעילותו עליו לאמץ מודל עסקי חדש", אמר.

בניגוד לאופטימיות שמגלה פאנדייה, אנליסטים בתחום מלאים ספקות לגבי הצלחתו של המהלך. "אף אחד עדיין לא הצליח ליצור רשת שיתוף קבצים שהיא מצליחה וחוקית גם יחד", אמר מארק מאליגן מפורסטר. "קשה להפוך לקוחות שמחפשים תכנים חינמיים ללקוחות משלמים", הסביר.

גלובל גיימינג פקטורי, הנסחרת בבורסה בשטוקהולם, מתמחה בייצור תוכנות המסייעות בתפעול בתי-קפה בעלי חיבור לרשת ומרכזים של משחקי וידיאו.

רכישת פיראט-ביי מהווה עבורה צעד חלוצי בתחום שיתוף הקבצים ברשת. החברה הודיעה אתמול גם כי היא מתעתדת לרכוש ב-13 מיליון דולר גם את חברת התוכנה השוודית Peerailism, המתמחה בשיתוף קבצים.

באתר פיראט-ביי מתכננים לרתום את קהל משתפי הקבצים ברשת ליצירת קהילה חדשה ואלטרנטיבית, שתשמש כבמה חדשה להפצת תכנים. "אנו מנסים ליצור מודל פעולה חדש שעונה על צורכי שני הצדדים, אך אנו לא יכולים להכריח אותם לקחת בו חלק", אמר פאנדייה.