גם בלאומי מאמינים: "המגמה בת"א בטווח הבינוני - חיובית"

הכלכלנים: "אחרי תקופה ארוכה של עליות כה חדות באג"ח הקונצרניות לא מן הנמנע כי צפוי להתרחש בהן תיקון טבעי ומימוש רווחים"

"להערכתנו, בטווח הקצר יתבסס שוק המניות סביב רמת המחירים הנוכחית עד להופעתם של איתותים חיוביים נוספים בצד הריאלי. בטווח הבינוני צפויה המגמה להיות חיובית, בעיקר על רקע התייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות באפיקים הסולידיים" - כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון הישראלי.

אג"ח: מימוש רווחים בקונצרניות - לא מן הנמנע

בלאומי מעריכים כי רמת הפערים שאליה הגיע האפיק הקונצרני לאחרונה, בד בבד עם הקשיים הקיימים בסביבה העסקית במשק, מעלים את רמת הסיכון הכללית בהשקעה בו. הכלכלנים מוסיפים כי לאחר תקופה ארוכה של עליות כה חדות באפיק הקונצרני לא מן הנמנע כי צפוי להתרחש תיקון טבעי ומימוש רווחים באפיק זה.

בבנק מעריכים כי הסיכון הכרוך בהשקעה באג"ח הממשלתיות עודנו גבוה, בפרט לנוכח ירידת התשואות שחלה באפיק לאחרונה. זאת, לדבריהם, בעיקר בשל הצפי לעלייה עתידית בריבית במשק, הצפי להיקף גבוה של גיוסי האוצר והתיאבון הגובר בקרב המשקיעים להשקעה באפיקים מסוכנים יותר דוגמת מניות ואגרות חוב קונצרניות. בשורה התחתונה, כותבים הכלכלנים, משקיעים שאינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון ייאלצו כיום להסתפק בהשקעות קצרות טווח ברמת תשואות נמוכה ביותר.

למשקיעים באפיק הצמוד, כך הכלכלנים, קיימת עדיפות להשקעה באג"ח בעלות טווח בינוני - קצר (מח"מ של 5-3 שנים). באפיק השקלי, הם מעריכים, רמת הסיכון בחלקו הארוך של העקום גבוהה ביחס לרמת התשואות הנוכחית, ולפיכך הם ממליצים לשמור על מח"מ קצר של עד 3 שנים. הכלכלנים מציינים כי בעקבות העלייה שחלה השבוע במרווח ה"בסיסית פלוס" קיימת כיום אטרקטיביות בהשקעה ב"ממשלתי משתנה 0817", אג"ח שקלי הנושאת ריבית משתנה, העומדת כיום על כ- 0.26%. לדבריהם, בשאר אגרות החוב הממשלתיות בריבית משתנה נראה כי לא קיימת כדאיות להשקעה, נוכח מרווח ה"בסיסית פלוס" האפסי.

כלכלני הבנק התייחסו גם לטבלאות ההשוואה בין הדירוג המקומי לבין הבינלאומי שפורסמו השבוע ע"י חברות הדירוג: "נראה כי תרגום הסולמות הנוכחי ייצור חוסר בהירות מסוימת בקרב המשקיעים לגבי רמות הסיכון הכרוכות בהשקעה בחברות המדורגות".